۴۳ درصد مردم گلستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند/ پروتکل های بهداشتی در نانوایی ها تنها ۱۴ درصد رعایت می شود

جعفری گفت: ۴۳ درصد مردم گلستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» ظهر امروز (شنبه 10 آبان) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا با اشاره به شرایط شهرهای استان گلستان اظهار کرد: در حال حاضر آزادشهر در وضعیت قرمز قرار دارد و شرایط شهرستان اق قلا از وضعیت سفید کرونا به زرد تغییر یافته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: شهرستان بندرترکمن و بندرگز  در وضعیت قرمز قرار دارد و وضعیت کرونا شهرستان رامیان از زرد به نارنجی تغییر یافته است.

 

جعفری بابیان اینکه شیوع ویروس کرونا در علی آبادکتول سیر صعودی دارد، تاکید کرد: در حال حاضر علی آبادکتول در وضعیت نارنجی قرار دارد و شهرستان  کردکوی در وضعیت زرد کرونا قرار گرفته است.

 

وی بابیان اینکه وضعیت زرد شهرستان کلاله به نارنجی تبدیل شده است، گفت: گالیکش و گنبدکاووس نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد و گرگان نیز جزو شهرهای با وضعیت قرمز کرونا به شمار می رود.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه شهرستان وضعیت گمیشان زرد است، افزود: گنبد کاووس پس از یک دوره طولانی در آستانه وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و وضعیت شهرستان مراوه تپه برای نخستین بار قرمز شده است و شهرستان مینودشت نیز در حال حاضر در وضعیت قرمز قرار دارد.

 

جعفری بیان کرد: سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالا است و به ازای هر 100 هزار در استان گلستان  3.4 نفر به کرونا مبتلا هستند.

 

وی گفت: گلستان جزو استان هایی است که وضعیت مناسبی از نظر شیوع کرونا برخوردار است.

 

وی بابیان اینکه در مجموعه تاکسی ها و اتوبوسرانی 14 درصد پروتکل های بهداشتی رعایت می شود، افزود: همچنین 59 درصد رستوران ها، 50 درصد دفاتر پیشخوان، 68 درصد نانوایی ها و 90 درصد ادارات و بانک ها پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان بابیان اینکه مردم در اماکن عمومی و خیابان ها 43 درصد رعایت می کنند، ابراز داشت: همه مراکزی که مایحتاج روزانه مردم را تامین می کنند تنها می توانند در شرایط قرمز فعالیت کنند.

کد خبر 988500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha