محبت پیامبر(ص) سرمایه‌ای است که بالاتر از آن نیست

امام جمعه موقت تهران گفت: محبت پیامبر(ص) سرمایه‌ای است که بالاتر از آن نیست، هر کس نداشته باشد فقیر است.

به گزارش خبرنگار قرآن ومعارف خبرگزاری شبستان،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و گفت: خداوند در قرآن پیامبر(ص) با عناوین مختلفی یاد کرده است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) خدا برای همه عالم رحمت است، عنوان کرد: پیامبر(ص) برای گروه زیادی مظهر رحمت رحمانیه است، همه موجودات و انسان‌ها اعم از خوب و بد از رزق الهی بهره برداری می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی افزود: خداوند هر افاضه‌ای به انسان عطا کرده به واسطه پیامبر(ص) بوده است همه کائنات از وجود ایشان رزق گرفتند.

تولیت حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه نمونه امروز جنایات بشری برای رسیدن به قدرت و ثروت داعش است، اظهار کرد: پیامبر(ص) با آمدن خود انسان تربیت کرد تا جایی که مومنان در سنگ مجاهدت مظلوم را در برابر ظالم یاری کردند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر(ص) آوازه اسلام را جهانی کرد، گفت: اگر پیامبر(ص) مقاومت را به مسلمانان یاد نداده بود امروز ما مسلمان نبودیم؛ این رحمت رحیمه خداوند برای مومنان است، همچنین مهلتی که خداوند به کفار می‌دهد به خاطر مومنان است.

وی با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر(ص) و حمایت رئیس جمهور فرانسه از آن، ابراز کرد: کشور ملحد و استعمارگر فرانسه که جز زیان و خسارت هیچ ثمری برای بشریت نداشته امروز مظهر تمام بدی‌های عالم است، آنها طی یک برنامه حساب شده این اقدامات را انجام می‌دهد که به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط برخی کشورهای عربی به فراموشی سپرده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ادامه داد: کاریکاتور عزیزترین خلق عالم  پیامبر(ص) را کشیدند آن وقت رئیس احمق، بی شعور و جهنمی فرانسه نام این عمل را آزادی بیان گذاشته است؛ به کوری چشم دشمنان محبت پیامبر(ص) موجی ایجاد کرده که ان‌شاالله به زودی سبب نابودی ظالمانی همچون فرانسه شود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه محبت پیامبر(ص) سرمایه‌ای است که بالاتر از آن نیست، هر کس نداشته باشد فقیر است، عنوان کرد: خداوند وعده قطعی داده است که اسلام و توحید را در دنیا گسترش دهد پس از گسترش اسلام همه خواهند دید که انسان برای بندگی الهی خلق شده است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مومنان فقط برادر هستند در جامعه شرک هیچ محبت و صمیمیتی وجود ندارند، اظهار کرد: مومنان همه نسبت به همدیگر محبت دارند، یکدیگر را دوست داشتن لازمه ایمان است. اخوت مخصوص کسانی است که به خدا ایمان دارند؛ جنگ با مومن جنگ با خداوند است منتی که قرآن بر ما می‌گذارد این است که دل‌ها را با یکدیگر الفت داده است.

وی با تاکید بر اینکه نیروی الهی دل‌های مومنان را به یکدیگر الفت و مودت می‌دهد، گفت: مومنان باید مظهر ایثار، عفو، صبر و گذشت باشند؛ خود را به مکتب زلال اهل‌بیت(ع) عرضه کنیم، امنیت روانی و اخلاقی در خانواده اهمیت دارد، ظلم‌های کوچک خانوادگی به بلاهایی همچون کرونا تبدیل می‌شود برای رهایی از بلا باید توبه کنیم.

کد خبر 988524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha