عاقبت رییس جمهور فرانسه مانند سلمان رشدی است

آیت الله عالمی با بیان اینکه اهانت به پیامبر گرامی اسلام ادامه همان جریان سلمان رشدی است، گفت: عاقبت رییس جمهور فرانسه مانند سلمان رشدی است.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی _فرزانه تهجا: اهانت به مقدسات و ساحت مطهره پیامبر گرامی اسلام یکی از طرح  های شکست خورده و سناریوی شیطانی اسلام‌ستیزی که اخیراً با اقدام موهن و دوباره مجله «شارلی ابدو» در انتشار کاریکاتورهای قبیحانه علیه پیامبر گرامی اسلام (ص) و در پی آن حمایت رئیس‌جمهور بی‌خرد و ماجراجوی فرانسه وارد مرحله جدیدی شده است، این رفتار بیانگر تناقض بزرگ در غرب به ویژه پرچمدار به اصطلاح آزادی بیان در اروپا است که برای سرپوش گذاردن به ناکامی‌های خود در عرصه جلوگیری از توسعه اسلام و گرایش شهروندان غربی به دین مبین اسلام و آموزه‌های پیامبر اعظم (ص) صورت می‌گیرد در همین رابطه گفتگویی با آیت الله «حسن عالمی»، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر ارایه می شود.

 

اهانت به رسول گرامی اسلام در چه کشورهایی رخ می دهد؟

هر از چند گاهی در کشورهای غربی این نوع رفتارها انجام می شود. اهانت به رسول گرامی اسلام در کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی و کشورهایی که به اصطلاح خود را متمدن و مهد آزادی می دانند مانند فرانسه شاهد این نوع رفتارها هستیم.

 

علت اصلی اهانت به پیامبر گرامی اسلام چیست؟

علت اصلی این رفتار آن است که آنها از اسلام احساس تهدید می کنند و از سوی دیگر احساس تهدید به معنای آن نیست که اسلام برای شوکت و قدرت مادی آنها مضر است بلکه آنها احساس خطر از فرهنگ، تفکر و اندیشه اسلامی دارند و از اینکه اسلام در میان مردم محروم و مستضعف دنیا مسیری را که باید طی می کند می ترسند.

 

در جامعه امروز مسیر اندیشه و تفکر اسلامی توسط چه افرادی ترسیم شده است؟

 این مسیر توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی ترسیم و توسط رهبر انقلاب دنبال می شود کشورهای غربی احساس می کند آنچه را که تاکنون به مردم تحت عنوان دموکراسی یا لیبرال دموکراسی برای مردم مطرح کرده اند و سعادت و خیر مردم را در این مسیر می دیدند و با تمام امکانات آن را تبلیغ می کردند، راه به جایی نبرده و می بینند که در شرایط اخیر منطق اسلام بدون اینکه از ابزار تبلیغی آنها استفاده کند در دل و فکر مردم جایگاه پیدا کرده است و طبیعی است به این دلیل می خواهند به نوعی اسلام ستیزی را زنده کنند.

 

آیا برای اسلام ستیزی ابزار جنگی و اقتصادی موثر است؟

 در موضوع اسلام ستیزی در حوزه فکر و فرهنگ دقیقا ابزار جنگی ، اقتصادی و مادی که آنها در اختیار دارند نمی توانند موثر باشد و از این جهت آنها تلاش می کنند به لحاظ فکری و فرهنگی این ضربه را به اسلام وارد کنند.

 

در گذشته نیز شاهد رفتارهای توهین آمیز علیه پیامبر اکرم (ص) بودیم ارزیابی شما از افرادی همچون سلمان رشدی در این زمینه چیست؟

امام (ره) در مقابل موضوع سلمان رشدی درباره توهین به پیامبر اکرم (ص) و رفتار توهین آمیز این فرد آن فتوای تاریخی را اعلام کردند و غرب یکپارچه پشت سر سلمان رشدی ایستاد و از او حمایت و پشتیبانی کرد و به کمک او آمد اما کار به جایی رسید که سرانجام کسی که سرمنشا و مبدا مفسده بود، خودش دست به خودکشی زد و امام فتوا دادند که خون او حلال است اما خداوند عالم به این فرد توفیق آن را که به دست مسلمانی کشته شود را نیز نداد بلکه او به دست خود کشته شد و مستقیم به درک واصل شد.

 

آیا اهانت به پیامبر در فرانسه و ادامه این روند در کشورهای غربی ادامه همان جریان سلمان رشدی است ؟

این جریان همچنان ادامه دارد و آنچه امروز در فرانسه می گذرد، یکی از مواردی است که در پشت سر جریان سلمان رشدی و مواردی که در کانادا و یا کشورهای دیگر اروپایی اتفاق می افتد، ادامه پیدا کرده است.  

 

نتیجه رفتار توهین آمیز علیه مقدسات و پیامبر گرامی اسلام چیست؟

کشورهای اروپایی خود را مهد دموکراسی می دانند و نتیجه این رفتار در نهایت رسوایی آنها است. ما اگر می خواستیم سلمان رشدی را رسوا کنیم بیش از این رسوایی برای او میسر نمی شد که این تفکر او را وادار به خودکشی کرد که بدترین گناه است و در همه ادیان از این رفتار منع شده ایم؛ بنابراین این موضوع بسیار مهم است و باید در مقابله با رفتار اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام ایستادگی کرد و مقابله شدید با این حرکت غربی ها انجام شود به خصوص در این زمان که رییس جمهور جاهل و نادان فرانسه این اقدام را انجام داده است که از این حرکت زشت به اصطلاح تحت عنوان آزادی بیان حمایت می شود و کشور خود را مهد آزادی می دانند؛ پس چگونه است اگر کشور شما مهد آزادی است اگر کسی نسبت به هولوکاست سخنی می گوید او را مواخذه می کنند و به دادگاه و زندان می برند اما چگونه آزادی در آنجا این گونه معنا می شود.

 

سرنوشت رییس جمهور فرانسه را چگونه پیش بینی می کنید؟

شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) به گونه ای است که بیش از یک میلیارد و 400 میلیون پیرو آن هستند. معتقدم و پیش بینی می کنم که این مرد خبیث سرنوشتی مشابه سلمان رشدی خواهد داشت.

 

عکس العمل کشورهای اسلامی در برابر هتک حرمت به پیامبر گرامی اسلام (ص) باید چگونه باشد؟

یشنهاد می کنم دولت ها و ملت ها باید در این رابطه اقدام کرده و احساس تنفر خود را ابراز کنند و در جاهایی که ممکن است مقابله به مثل کنند که البته تصور می کنم ملت ها جدا از مسئولان کشورها اقدام کردند و این عکس العمل ها باید آن  قدر ادامه یابد تا رییس جمهور خبیث فرانسه پی به کار زشت و خبط خود ببرد و از این راه ببیند که چه زیان های شدیدی به کشور خود رسانده است.

کد خبر 988547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha