تعطیلی بیش از ۶ هزار واحد متخلف در فارس از ابتدای شیوع کرونا

رحیمی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بیش از ۴۰۱ هزار مورد بازرسی با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی در استان فارس انجام شده که منجر به تعطیلی بیش از ۶ هزار واحد متخلف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، امروز (شنبه 10 آبان) در جلسه ستاد استانی کرونا با تاکید بر لزوم کمک به کادر درمان گفت: تشکیل قرارگاه ها برای کمک در این زمینه باید با جدیت دنبال شود.
 
استاندار فارس
افزود: در استان فارس شاهد جدیت و پیگیری بازرسی های بهداشتی از ابتدای شیوع کرونا بدون هیچ اعتبار اختصاصی بوده ایم.
وی اضافه کرد: تا کنون بیش از 401 هزار مورد بازرسی با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی در استان فارس انجام شده که منجر به تعطیلی بیش از ۶ هزار واحد متخلف شده است.
رحیمی با تاکید بر حفظ سلامت جامعه و مردم به عنوان یکی از اولویت های استانداری فارس بیان کرد: برای برخورد با افرادی که در این شرایط موجب به مخاطره افتادن سلامت جامعه شوند، نظارت ها تشدید خواهند شد.
وی از دستگاه های اجرایی خواستار کمک برای تامین تجهیزات برای کادر درمان شد و عنوان کرد: در صورت درخواست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دستگاه اجرایی، نیروهای کمکی در اختیار دانشگاه نیز خواهند گذاشت.
استاندار فارس از ثمربخش بودن پیگیری‌های انجام شده استانداری فارس در زمینه اختصاص بودجه به بخش درمان فارس خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه برای کمک به تجهیزات دانشگاه‌های علوم پزشکی فارس ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: اعتبار لازم برای بیمارستان های در حال احداث در مرودشت، فسا، مصیری و جهرم نیز ابلاغ و به مشاغل آسیب دیده از کرونا نیز تسهیلات اختصاص داده شده است.
استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، توسعه خدمات دولت الکترونیک را گام موثری در مقابله با کرونا دانست بیان کرد: این اقدام در کنار
افزایش تست‌های کرونا، تعطیلی مراکز تجمع، استفاده از فضاهای تبلیغات مجازی یا بیلبوردهای شهری با هدف آموزش نکات لازم مقابله با شیوع کرونا، ضد عفونی معابر و مناطق مختلف شهر و ... نقش موثری در حوزه پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا داشته است.

کد خبر 988639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha