شهر ایلام نیازمند ساخت ۲۰ مسجد در سطح محلات است/ مبارزه با کرونا نیازمند فرهنگ سازی است

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ساخت سریال و فیلم فاخر در حوزه معرفی دوران هشت دفاع مقدس استان ایلام، گفت: اگر در اجرای برنامه و فعالیت ها، مساجد محور قرار گیرند بسیاری از آسیب ها و معظلات اجتماعی در جامعه برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۱ آبان) در شورای فرهنگ عمومی این استان، اظهار کرد:  هنرمندان ایلامی از سوژه های بکر و ارزشمند دلاوری مردم ایلام در دوران دفاع مقدس و عملیات های مختلفی که در سطح استان روی داده است، برای تولید فیلم و سریال استفاده کنند.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار»  با بیان اینکه در دوران هشت سال دفاع مقدس،۵۰عملیات بزرگ، کوچک و متوسط در ۴۳۰مرز مشترک با کشور عراق در  استان صورت گرفته است گفت: می توان با بهره گیری از ظرفیت های حوزه دفاع مقدس استان، چند سریال و فیلم فاخر ساخته شود که بتواند رویدادهایی استان ایلام در دوران دفاع مقدس را به خوبی به تصویر  کشیده و دوران دفاع مقدس ایلام را به مردم ایران و جهان نشان دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد محور اصلی تمدن اسلامی است و نخستین بنایی که برای اسلام ساخته شده است، افزود: در صدر اسلام  بسیاری از امور مسلمان در سطح مساجد انجام می شده است و  در دفاع مقدس نیز مساجد محور بوده است.

 

 امام جمعه ایلام بیان کرد:  امروز هم مسجد باید به عنوان سنگر  و محور قرار گیرند تا  بتوانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان که ارزش ها و باورهای جوانان را هدف قرار داده اند، مقابله کنیم.


حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: انسجامی که بین دستگاه های فعال در سطح مساجد باید وجود داشته باشد تا نقش فرهنگی تأثیرگذاری که باید در محلات خود باید داشته باشند به نحو مطلوب وجود ندارد، مساجدی که دارای امام جماعت فعال بوده و انسجام بیشتری بین نهادهای فعال در آن وجود دارد، در زمینه های مختلف از جمله در زمینه جمع آوری کمک های مومنانه در راستای مبارزه با کرونا موفق بوده اند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه پرداختن به اینکه مساجد با محوریت امام جماعت محور فعالیت ها در سطح محلات باشد بسیار لازم و ضروری است، گفت: شهر ایلام با بررسی های که انجام شده در بافت های جدید و مناطق پر جمعیت نیازمند ساخت ۲۰باب مسجد جدید است که باید در نقشه جامع شهر ایلام حتما باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بررسی هایی در کارگروه ویژه ای با حضور دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و اجرایی در سطح شهر ایلام با حضور کارشناسان انجام شده است که بر این اساس نیاز با ساخت مساجد جدید در سطح محلات می باشد و لازم است مالکیت زمین برای ساخت مسجد با توجه به نقاطی که در سطح شهر وجود دارد با همکاری دستگاه های مربوطه مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به شرایط استان ایلام از نظر شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: متاسفانه برخی از مردم هنوز باور ندارند که ویروس منحوس کرونا انسان را پای در می آورد و موجب مرگ می شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در حوزه مبارزه با کرونا نیاز به فرهنگ سازی داریم، مبارزه با کرونا نیازمند فرهنگ سازی در بین اقشار مختلف جامعه است باید به گونه ای فرهنگ سازی شود که مردم خود پای کار باشند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

کد خبر 988806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha