سه روستای شهرستان خفر در وضعيت بحرانی کرونا قرار دارند

فردوسی با اشاره به اینکه سه روستای شهرستان خفر در وضعيت بحرانی کرونا قرار دارند، گفت: برگزاری هر گونه مراسم و تجمع در شهرستان خفر و روستاهای آن ممنوع است.

«فرهاد فردوسی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: ‌افزايش آمار مبتلايان به كرونا در شهرستان خفر و همه گيری بالای اين بيماری موجب شده است كه سه روستا و يكی از نقاط شهری اين شهرستان در وضعيت بحرانی قرار گيرد.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خفر با اشاره به روند صعودی مبتلايان به كرونا در اين شهرستان، افزود: متاسفانه عده ای اصول بهداشتی مانند استفاده ماسک را رعايت نمی كنند و بدون توجه به هشدار ها در تجمعات حضور می يابند.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری مراسم عروسی و شركت در محافل خانوادگی از دلايل مهم افزايش آمار مبتلايان در روزهای اخير در اين شهرستان بوده است، بیان کرد: متاسفانه این سه روستا و يكی از نقاط شهری در خفر از وضعیت حادتر و خطرناک تری برخوردارند.

 

فردوسی با اشاره به اینکه تعداد زيادی از افراد در اين سه روستا مبتلا به بيماری كرونا شده اند، تاکید کرد: برگزاری مراسم عروسی و محافل خانوادگی از دلايل مبتلا شدن افراد به اين بيماری بوده است.  

 

وی با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مبارزه با كرونا شهرستان خفر گفت: بر اساس تصميمات گرفته شده برگزاری هر گونه مراسم و تجمع ممنوع است و با برگزار كنندگان آنها  برخورد قانونی می شود.


به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان خفر در راستای پيشگيری از بيماري كرونا و كنترل اين بيماری مهلک، كميته ای در روستا ها تشكيل شده كه اعضای آن شامل مسئول بسيج روستاها، دهيار و بهورزان آموزش ها و هشدار های لازم در خصوص رعايت اصول بهداشتی و عدم تجمع در هر گونه مراسم به مردم می دهند.

 

وی ادامه داد: همچنين تشكيل اين كميته در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با كرونا جهرم  مورد توجه  قرار گرفت و قرار شد برای روستاهای اين شهرستان اين چنين كميته ای تشكيل شود.

 

فردوسی در پایان گفت: تا كنون همكاری ادارات در پيشگيری و كنترل بيماري كرونا بسيار خوب بوده است و با توجه به مراجعات زياد به ادارات شهرستان نصب بنر های آموزشی و هشداری در ورودی آنها مردم را به تشویق و ترغیب در استفاده از ماسک می كند.

کد خبر 988940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha