تازه ترین آمار کرمان حکایت از ابتلای قطعی بیش از ۵۰۰ نفر به کووید ۱۹ دارد

دکتر رشیدی نژاد گفت: تا صبح امروز هزار و ۳۳ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد تست ۵۲۳ نفر کرونا مثبت شده و از مابقی هم احتمال ۵۰ درصد نتیجه کاذب وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، بعد از ظهر یکشنبه(۱۱ آبان) در نشست فرمانده و جمعی از معاونان سپاه ثارالله استان با وی ضمن قدردانی از همراهی سپاه و بسیج گفت: وقتی یک بحران همه گیر می شود تجمیع کمک ها در کنترل آن بحران، جایگاه پیدا می کند.

 



رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: آنچه در بضاعت حرفه ای ما بوده و هر کاری که باید، انجام شده و نه از وقت و نه از منابعِ در اختیار کم گذاشتیم اما همه چیز محدود است و برای ما سخت است که روزی این بیماری در حدی شیوع پیدا کند که مواجه با وضعیتی شویم که دیگر تختی برای بیمار نداشته باشیم.

 



وی ادامه داد: تا صبح امروز هزار و ۳۳ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد تست ۵۲۳ نفر کرونا مثبت شده و از مابقی هم احتمال ۵۰ درصد نتیجه کاذب وجود دارد.

 



دکتر رشیدی نژاد با اشاره به اینکه از افراد مبتلا به کرونا ۱۶۹ نفر تحت مراقبت های ویژه و ۷۰ نفر زیر دستگاه ونتیلاتور هستند؛ تصریح کرد: معمولا"  در نزدیک به ۹۰ درصد افراد زیر دستگاه ونتیلاتور مرگ و میر اتفاق می افتد.

 



دکتر سیدوحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان هم با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر رعایت پروتکل های بهداشتی نیازمند همکاری سپاه و بسیج هستیم؛ افزود: برای نظارت بر اماکن عمومی نیز درخواست همکاری داریم.


 

 

دکتر نوذر نخعی، مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز بیان کرد: پیش بینی ها درباره کووید ۱۹ دقیق نیست و صرفاً بر اساس پیش بینی هایی است که غربی ها انجام می دهند.

کد خبر 988981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha