مخالفت دولت با اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی غیرکارشناسی است

کوچکی‌نژاد مخالفت دولت با اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی را غیرکارشناسی خواند و گفت: مجلس برای اجرای این طرح تمام جوانب امر را سنجیده و حتی منابع اعتباری آن را هم مشخص کرده است.

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه مخالفت دولت با اجرای طرح تامین کالاهای اساسی غیرکارشناسی است از سخنان اخیر سخنگوی دولت و رئیس‌جمهور در این مورد ابراز تعجب کرد و اظهار داشت: مجلس برای اجرای این طرح تمام جوانب امر را سنجیده و حتی منابع اعتباری آن را مشخص کرده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصویب طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی در مجلس و اینکه دولت به علت کمبود اعتبارات تاکنون زیر بار آن نرفته است را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: این طرح را خود بنده تهیه کرده بودم و در نخستین روزهای شروع به کار مجلس یازدهم آن را به صحن ارائه دادم.

 

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه چیزی بیش از 80 درصد نمایندگان مجلس به طرح پیشنهادی وی در بحث تامین کالاهای اساسی مردم رای مثبت داده‌اند تصریح کرد: کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس بر روی این طرح کارهای کارشناسی لازم را انجام داد و مجدد کلیات آن وارد صحن علنی مجلس شد و رأی نمایندگان را هم گرفت.

 

نماینده مردم رشت در مجلس از رای 215 نفر از 240 نماینده حاضر در جلسه چند روز قبل مجلس به طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی و تصویب آن خبر داد و ابراز داشت: تمام تلاش ما این است که از مردم در شرایط سخت اقتصادی کنونی حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل آوریم تا اندکی از مشکلات آنان حل شود.

 

وی مخالفت دولت با طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی را موضوعی که از نظر وی بسیار تعجب‌برانگیز است اعلام کرد و افزود: بنده از سخنگوی دولت و از رییس‌جمهور که آمد و بحث‌هایی را مطرح کرد متعجبم از طرفی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس حداقل نزدیک سه ماه روی این طرح کار کارشناسی انجام داده است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه در مدت اشاره شده دولت و نمایندگان آن در جلسات این کمیسیون شرکت کرده و تمام حرف‌ها هم زده شده بود ابراز داشت: ما برای تصویب طرح تامین کالاهای اساسی جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر تمام ظرفیت‌های بودجه‌ای کشور را به دقت مورد بررسی قرار دادیم.

 

کوچکی‌نژاد میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تأمین کالاهای اساسی را 30 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: منابع اجرای این طرح را می‌شود از تبصره دو بند واو و فروش اموال دولت که 50 هزار میلیارد تومان در آنجا برای بازنشستگان اعتبار دیده شده، تهیه کرد.

 

وی استفاده از ظرفیت تبصره 14 که حدود 250 هزار میلیارد تومان برآورد شده و از محل آن 35 هزار میلیارد تومان برای بخش آسیب‌پذیر جامعه و 29 هزار میلیارد تومان هم یارانه‌های نقدی پرداخت می‌شود را مورد اشاره قرار داد و افزود: جداول بودجه و تبصره چهار هم ظرفیت را دارد که از آن برای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی استفاده شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس این موضوع که دولت و سخنگوی دولت اعلام کرده‌اند که اجرای چنین طرح‌هایی را نمی‌پذیرند را مورد انتقاد قرار داد و عنوان کرد: با توجه به اینکه از ابتدا احتمال می‌دادیم که دولت طرح مذکور را اجرا نکند ما نیز در طرح تامین کالاهای اساسی تمام جوانب امر را سنجیده‌ایم و حتی مجازات‌هایی را هم قائل شده‌ایم.

 

وی با تأکید بر اینکه در صورت استنکاف و عدم اجرای طرح تامین کالاهای اساسی توسط هر کدام از مقامات دولتی آنان به اشد مجازات تنبیه می‌شوند اظهار داشت: در این مقطع از زمان که شیوع کرونا هم حادث شده مردم به شدت نیازمند پشتیبانی به ویژه در بحث تامین کالاهای اساسی هستند و مجلس هم بر این امر واقع است.

 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه نوسانات بازار ارز، گرانی و تورم و افزایش قیمت کالاهای اساسی فشارهای مضاعفی را به آحاد مردم وارد کرده است تصریح کرد: مردم به ویژه دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه با مشکلات معیشتی و اقتصادی مواجه هستند بنابراین باید برای کمک به آنان تدابیری اتخاذ شود.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید بر اینکه ارز چهار هزار و 200 تومانی که به افراد مختلف پرداخت شد در مسیر قانونی هزینه نشده است عنوان کرد: در حال حاضر شاهد ایجاد شکاف و یک فاصله عمیق میان میزان حقوق کارگری و خط فقر در جامعه هستیم به طوری که دامنه آن روز به روز در حال افزایش است.

 

کوچکی‌نژاد هم‌افزایی، انسجام و اتحاد تمام دستگاه‌ها را برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم لازم و ضروری اعلام کرد و با بیان اینکه سازو کارهای اختصاص ارز جهت تأمین کالاها باید تغییر کند خاطرنشان کرد: دولت در جهت حمایت از اقشار ضعیف، دهک‌های پایین جامعه و نیازمندان کاملاً سردرگم است و برنامه‌ای ندارد.

 

 

کد خبر 988984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha