هویت اسلامی فراتر از هویت مذهبی باشد

حجت الاسلام لطفیان گفت: مسئله هویت اسلامی تا زمانی که فراتر از هویت مذهبی برای ما نباشد وحدت اسلامی تحقق پیدا نمی کند.

حجت الاسلام «کاظم لطفیان» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: خدای متعال قبل از آنکه امت اسلامی را به وحدت دعوت کند تقوا و اطلاعت پذیری را به عنوان مسئله مهمی برای تحقق وحدت بیان می کند.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بابیان اینکه وحدت اسلامی در پرتو پایبندی به معارف اسلامی تحقق می یابد، ادامه داد: حلقومی که از آن فریاد وحدت اسلامی بیرون بیاید حتما آن شخص مسلمان و متقی است.

 

حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: کسی که تفرقه امت اسلامی را پیگیری و دنبال می کند اگر در محراب عبادت هم باشد باید در ایمان و اسلام او شک کرد.

 

وی افزود: نمی شود کسی خط تفرقه امت اسلامی را پی بگیرد و مدعی مسلمانانی باشد و ضروری است برای تحقق امت اسلامی اندیشه فرامذهبی اسلام را ترویج کنیم.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور  تاکید کرد: مسئله هویت اسلامی تا زمانی که فراتر از هویت مذهبی برای ما نباشد وحدت اسلامی تحقق پیدا نمی کند.

 

حجت الاسلام لطفیان افزود: نخستین مسئله برای امت اسلامی باید این باشد که موضوع مهم هویت اسلامی را پررنگ کنند و علاوه بر آن امروز به هویت ملی نیاز  داریم و باید هویت ملی را در جامعه تقویت کنیم و باید به هویت اسلامی و ملی خود افتخار کنیم.

 

وی وحدت اسلامی را وظیفه همه علمای دین برشمرد و گفت: باید وحدت را یکی بودن قلمداد کنیم نه یکی شدن و وقتی هویت اسلامی، هویت ملی، منافع ملی و امنیت ملی را به هم گره بزنیم گام مهم برای تحقق تمدن اسلامی برداشته می شود.

 

کد خبر 989032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha