استفاده از ظرفیت بسیج در پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر

کرمی گفت: باید از ظرفیت، تفکر و رویکرد بسیج برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در جامعه استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «سلیمان کرمی»، امروز (یکشنبه 11 آبان) در دیدار با معاون اجتماعی سپاه فجر فارس گفت: مواد مخدر می‌تواند پیکره جامعه را به لرزه در بیاورد.

سرپرست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: باید از ظرفیت، تفکر و رویکرد بسیج برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در جامعه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: امروز مواد مخدر منشا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است به ‌طوری و علت بیشتر آسیب‌های از جمله سرقت، طلاق، قتل، همسر آزاری و کودک‌آزاری است.

کرمی عنوان کرد: تاثیرات مخرب مواد مخدر و روان‌گردان‌ها بر سلامت جسمانی و روانی آحاد جامعه، لطمات جبران‌ناپذیر بر ساختارهای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور به همراه دارد و می‌تواند پیکره جامعه را به لرزه در بیاورد.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با اشاره به تاثیرگذار بودن بسیج در عرصه‌های مختلف گفت: باید از ظرفیت، تفکر و رویکرد بسیج برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در حوزه پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر در جامعه استفاده کنیم.

کرمی با اشاره به طرح محله محوری با رویکرد مسائل فرهنگی به‌منظور پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از معضل مواد مخدر نیازمند یک ‌همت جمعی و همکاری بین بخشی میان دستگاه‌های متولی و فرهنگی با برنامه‌ریزی مدون هستیم.

وی افزود: بسیج از پایگاه‌های مردمی خوبی برخوردار است که همین امر نقطه قوتی است تا از توانایی و ظرفیت آن در جهت توسعه و گسترش نشاط اجتماعی و آموزش در محیط‌ ها، کانون‌ها و گروه‌های اجتماعی هدف و ترویج اخلاق و فرهنگ دینی و هویت ملی با استفاده از آموزه‌های اسلامی، ایرانی و فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

کرمی اضافه کرد: آگاه‌سازی خانواده‌ها و نسل جوان از تبعات و مضرات مصرف مواد مخدر و روان‌گردان‌ها با تولید و ساخت برنامه‌های کوتاه و پایش آن امری ضروری است که می‌توان از ظرفیت و توانمندی نیروهای بسیج در این عرصه بهره برد.

این مقام مسئول گفت: همه مسئولین باید با بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های درونی و تعامل و همکاری در زمینه مسائل اجتماعی و آسیب‌های اجتماعی زمینه خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر را برای آحاد جامعه فراهم کنند.

در ادامه این جلسه سرهنگ «دوستدار»، معاون اجتماعی سپاه فجر و کارشناسان حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری مسائل و مشکلات پیش رو را مطرح کردند.

کد خبر 989033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha