مردم نقش اساسی در کنترل بیماری کرونا دارند

قمیشی با بیان اینکه وضعیت کرونا در دزفول بحرانی نیست اما با شیب ملایم در حال افزایش است گفت: مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی نقش بسزایی در کنترل بیماری کرونا برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی قمیشی» (یکشنبه ۱۱ آبان) در حاشیه رزمایش آمادگی پیک شروع کرونا و آنفولانزا در  جمع خبرنگاران، اظهار کرد: متاسفانه آمار  مبتلایان به کرونا که به بیمارستان بزرگ دزفول مراجعه کرده‌اند طی در دو هفته اخیر با یک شیب ملایم روند افزایشی داشته است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: خوشبختانه شهرستان دزفول فعلا در حالت بحرانی قرار ندارد و با تعداد بالای بستری‌ها در بیمارستان مواجه نیستیم.

 

وی با بیان اینکه افزایش موارد مثبت تست‌های کرونا در دزفول نگران‌کننده است تصریح کرد: این نتایج نشان می دهد که وضعیت کرونا در دزفول در حالت هشدار قرار دارد و زنگ خطر جدی است..

 

قمیشی با اشاره به وجود فضا برای بستری بیماران در بیمارستان بزرگ دزفول اضافه کرد: دزفول در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد و مردم باید با رعایت صحیح پروتکل‌های بهداشتی، خود را از ابتلا به این بیماری مصون بدارند.

 

وی عنوان کرد: متاسفانه مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان در زمانی صورت می گیرد که وضعیت آنها وخیم شده که این موضوع نگران کننده است چرا که آنها زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که بدن آنها درگیری زیادی با ویروس پیدا کرده و در این زمان عملاً فرصت چندانی برای درمان آنها وجود ندارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی دزفول آشنایی مردم با علائم خطر کرونا را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر کسی مدت تب بدنش طولانی و دچار محدودیت در فعالیت و یا تنگی نفس شد باید در اسرع وقت به بیمارستان مراجعه کند تا کادر درمان فرصت لازم برای درمان آنها را داشته باشند.

 

وی رنج سنی تعداد زیادی از بستری‌های کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول بیش از ۶۵ سال سن اعلام کرد و ادامه داد: بسیاری از بیماران بستری دارای بیماری زمینه‌ای هستند، لذا افراد دارای فشار خون، دیابت و مشکلات قبلی ریوی که به شدت نسبت به کرونا آسیب‌پذیر در هستند باید موارد بهداشتی را جدی تر رعایت کنند.

 

قمیشی با بیان اینکه میزان شیوع کرونا در روستاهای شهرستان کمتر است ابراز کرد: ۲ مرکز روستایی در دزفول که انتشار ویروس گسترده بوده‌اند، تشخیص داده شده‌اند و در این راستا تیم‌های بهداشتی، پیشگیری و درمان فعالیت خود در زمینه آموزش به مردم، شناسایی مبتلایان و راهنمایی آنها به بیمارستان را در آن مناطق افزایش داده‌اند.

 

وی در پایان یاد آور شد: مردم نقش اساسی در کنترل این بیماری را برعهده دارند و مردم دزفول با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند تا وضعیت شهرستان بحرانی نشود در غیر این صورت ناچار به اعمال محدودیت‌های زیادی خواهیم بود.

 

کد خبر 989089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha