شبکه شاد محروم از اقبال عمومی/ برگزاری رزمایش سواد رسانه ای/رسانه ها  مطالبه گر تولید محتوا باشند

کرونا مهمان ناخوانده این روزها، کلاس های تعلیم و تربیت دانش آموزان را راهی فضای بی در و پیکر مجازی کرده و آموزش و پرورش هم شبکه شاد را برای آموزش غیر حضوری تدبیر کرد اما دیده ها و شنیده ها حاکی از عدم اقبال این شبکه در بین معلمان و دانش آموزان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری،«محمد جعفری» رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مازندران در میزگرد خبری با عنوان استکبارستیزی و با حضور نمايندگان رسانه‌ها علاوه بر تبيين برنامه‌های هفته بسيج دانش‌آموزی و بزرگداشت یاد و خاطره شهداي دانش‌آموز، از بایدها و نبایدهای حضور دانش آموزان در فضای مجازی، اهمیت مطالبه گری برای بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و...، اهمیت حضور دانش آموزان در آزمون‌های سیاسی نظیر انتخابات، افزایش سواد رسانه‌ای دانش آموزان و والدین آن‌ها، تقویت روحیه ایده پردازی در دانش آموزان و ... گفت.

«محمدجعفری» در این میزگرد خبری که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حسینیه عاشقان کربلای ساری برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور و هزار و ۷۱۰ دانش‌آموز شهید استان مازندران بیان کرد: دانش آموزان بسیجی ما قطعاً امروز ادامه‌دهندگان شایسته راه این شهدا هستند و ما باید این مسیر را برای دانش آموزان هموار کنیم.

 

*خبرنگاران افسران ارشد خط مقدم مقابله با جنگ نرم

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان مازندران از خبرنگاران به‌عنوان افسران ارشد جبهه و خط مقدم مقابله با جنگ نرم یادکرد و گفت: نوع کلام، تصویر، ادبیات و نوع نگاهی را که اصحاب خبر و رسانه به مردم می‌دهند اگر خلاء آن احساس شود بسیاری از مسائل ابتر می‌ماند.

 

وی بابیان اینکه هفته بسیج دانش‌آموزی از هشتم آبان ماه هم‌زمان با سالروز روز شهادت «حسین فهمیده» آغاز شد و تا ۱۳ آبان روز استکبارستیزی به پایان می رسد، افزود: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه‌های گرامیداشت این هفته عمدتا به صورت غیر حضوری و در بستر فضای مجازی و شبکه شاد برگزار خواهند شد.

 

جعفری بابیان اینکه از بین ۵۰۰ هزار دانش‌آموزی که در استان مازندران در حال تحصیل هستند، بیش از یک سوم آنها عضو بسیج دانش‌آموزی می‌باشند، اظهار کرد: بسیج دانش‌آموزی از سال های گذشته تاکنون در تمام مقاطع (ابتدایی تا متوسطه دوم) با برنامه‌های متنوع فعالیت دارد.

 

*مدرسه انقلابی دانش‌آموز انقلابی محور فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی

وی به نظم حرکتی سازان بسیج دانش‌آموزی مازندران اشاره کرد و گفت: با پایش تقریبا هزار مدرسه و مواجه با معلمان، دانش آموزان و خانواده‌ها برای پهن کردن چتر انقلاب اسلامی بر سر همه دانش آموزان با محوریت دانش‌آموز انقلابی مدرسه انقلابی، مواردی از زیر نظام‌ها و مسائل مرتبط بادانش آموزان احصا شد و دسته‌بندی صورت گرفت‌ و در نهایت به سه فرآیند حرکتی اثرگذار روی تفکر انقلابی دانش‌آموزان تبدیل شد.

 

جعفری بابیان اینکه در مقطع ابتدایی موضوع نمادسازی و پرورش فکر قهرمان‌پروری در دانش آموزان انقلاب راداریم، تصریح کرد: شهدا از جمله مهم‌ترین قهرمانان این مرز و بوم هستند که شاخص‌های متعددی برای معرفی الگو به دانش آموزان از کلام مقام معظم رهبری احصاء شده و متناسب به آن شاخص‌ها و متناسب با ذائقه دانش آموزان الگوها در قالب عکس نوشت، داستانک های صوتی، کار برگ‌های نقاشی و سرود که در فضای مجازی کاربرد بیشتری دارد، عرضه می‌شود.

*کتاب شهدای دانش‌آموز راهی بازار نشر می‌شود

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران از اتمام کار کتاب شهدای دانش‌آموزی استان برگرفته از وصیت‌نامه وزندگی نامه شهدا توسط اتحادیه انجمن اسلامی خبر داد و اظهار کرد: این اقدام ارزشمند، جای قدردانی دارد، ما به بحث راه‌اندازی پویش نقشه گنج توجه کردیم حدود یک ماه است که دانش آموزان بسیجی به سراغ خانواده‌های شهدای دانش‌آموز رفته و کلیپ‌های کوتاه تصویری از خانواده‌های معظم شهدا تهیه می‌کنند.

 

وی یادآور شد: در مقطع متوسطه اول، برنامه رفع شبهات، پاسخگویی و باور سازی راداریم و قریب به ۴۰۰ مربی دوره توانمندسازی و تسلط بر شبهات ذهنی دانش آموزان متناسب با نوجوان را طی کردند و در فضای شبکه شاد مشغول به فعالیت هستند. محتواها را با ۱۰ سرفصل اساسی با بیش از ۲۰۰ سوال آماده کردیم و در اختیار مربیان برای پاسخگویی قراردادیم.

 

جعفری بابیان اینکه در مقطع متوسطه دوم علاوه بر رفع شبهات به موضوع انجام‌ کار گروهی و تشکیلاتی و انجام کار جمعی و دور شدن از انزوا و تقویت روحیه نشاط و امید و مهارت افزایی پرداختیم، افزود: بیش از ۳ هزار دانش‌آموز به این شبکه متصل شدن و دوره‌های توانمندسازی خاص و سواد رسانه را دیدند.

 

*به دنبال تقویت روحیه «من می‌توانم» بین دانش آموزان مناطق محروم هستیم

وی بابیان اینکه تلاش داریم روحیه «من می‌توانم» را در دانش آموزان مناطق محروم تقویت کنیم، تصریح کرد: در سازمان بسیج دانش‌آموزی استان نوع نگاه به محرومیت در دانش آموزان را تغییر دادیم، همیشه سعی می‌شد امکاناتی را به‌صورت مقطعی به دانش آموزان محروم برسانیم‌؛ اما هدف ما این است که دانش آموزان در مناطق محروم از امکانات محروم اند ولی از استعداد محروم نیستند با کمک فنی و حرفه‌ای موضوع مهارت افزایی را در مدارس شبانه‌روزی و محروم باهدف استعدادیابی شروع کردیم تلاش داریم این مهم را گسترده کنیم.

 

*تشکیل 40 کانون همیار سلامت برای مهار کرونا

جعفری ضمن تشریح اقدامات ضد کرونایی داشن آموزان بسیجی، افزود: متناسب با شرایط کرونایی بیش از ۴۰ کانون همیار سلامت برای آگاه‌سازی مسائل بهداشتی و پیشگیرانه دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها در مدارس استان شکل گرفت. همچنین طرح بزرگ همیار پزشک با حضور بیش از ۱۰ هزار دانش‌آموز به عنوان سفیران سلامت در حال اجرا است.

 

*راه‌اندازی 60 کارگاه تولید ماسک به همت دانش آموزان بسیجی

وی به فعالیت دانش آموزان در بحث تولید ماسک و سایر اقلام بهداشتی اشاره کرد و گفت: در ایام شیوع کرونا بیش از ۶۰ کارگاه خانگی و مدرسه ایی برای دوخت ماسک، گان و سایر اقلام موردنیاز بیمارستانی با حضور دانش آموزان مدارس فنی و حرفه‌ای ایجاد شد؛ و همچنین دانش آموزان استان در بحث تولید مواد ضدعفونی‌کننده در قرارگاه پدافند زیستی سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اقدامات ارزشمندی انجام دادند.

 

* هدایت، نظارت و پشتیبانی را در حوزه دانش‌آموزی پیگیریم

وی با تاکید براینکه امسال برای اولین بار همه قرارگاه‌های سازمان بسیج دانش‌آموزی مازندران با محوریت خود دانش آموزان در حال فعالیت است، افزود: فرمانده، مسئول مجمع همفکری و مسئول شبکه تولیدات فرهنگی و محتوایی هر کدام یک دانش‌آموز است و بحث هدایت، نظارت و پشتیبانی را از دانش آموزان داریم.

 

جعفری ضمن تشریح برنامه‌های گرامیداشت یوم الله 13 آبان، گفت: امسال غیر از سه پویش که در سه مقطع داریم که با حضور ویژه دانش آموزان پررنگ‌تر می‌شود تولیدات در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی و همچنین افول آمریکا را به صورت عکس نوشت و کلیپ جمع‌آوری و تولید و رونمایی خواهیم داشت.

*نهضت روشنگری دانش آموزان در آستانه یوم الله 13 آبان کلید خورد

وی از شروع نهضت روشنگری دانش‌آموزی خبر داد و اظهار کرد: تلاش داریم برنامه‌ای در حوزه دانش آموزان نخبه و مطالبه گر در خصوص مواجه با مسائل روز دانش آموزان به صورت مباحثه با حضور مسئولان و اساتید شکل بگیرد که خروجی برنامه رفع شبهات در جامعه باشد.

 

جعفری به‌ویژه برنامه یادواره لاله‌های روشن با محوریت شهدای دانش‌آموز اشاره کرد و افزود: ۴۰ هزار یادواره، ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی و ۴۰ هزار مدرسه به دبیری استان مازندران در حال برگزاری است که مورد استقبال استان های مختلف کشور قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این یادواره‌ها، در شبکه شاد بیش از ۱۴ هزار دانش‌آموز و فرهنگی از استان های مختلف به این یادواره‌ها پیوستند. بیش از چند هزار کلیپ با محتوای تحقیق در مورد شخصیت دانش آموزان شهید توسط دانش آموزان ارسال شد.

 

* 36 گروه سرود در روز دانش‌آموز با گویش مازندرانی اجرا خواهند داشت

جعفری از برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در روز دانش‌آموز خبر داد و گفت: 36 گروه سرود دانش‌آموزی باهدف احیای اصالت‌های بومی و محلی، در روز استکبارستیزی با گویش محلی سروده‌ای پاتوقی اجرا خواهند کرد.

 

وی از تجمع مسئولان در ۱۳ آبان به‌صورت محدود در جوار امامزاده یحیی (ع) مرکز مازندران خبر داد و یادآور شد: سایر اقدامات گرامیداشت یوم الله 13 آبان در فضای مجازی برگزار می‌شود.

* برگزاری رزمایش سواد رسانه ای در آذرماه

جعفری بابیان اینکه امروزه باوجود کرونا و ایجاد بستر تعلیم و تربیت در حوزه فضای مجازی و شبکه شاد دانش آموزان گوشی به دست شدند و خانواده‌ها نگران گرفتارشدن داشن آموزان به ناملایمات فضای بی‌دروپیکر مجازی هستند، گفت: مهم‌ترین الگو بحث سواد رسانه و رژیم مصرف است که والدین را درگیر کرده است، صحبت در مورد فرهنگ‌سازی سخت است. اول تکنولوژی می آید و بعد می‌خواهیم درباره فرهنگ استفاده از آن صحبت کنیم.

 

وی به جایگاه خانواده در استفاده درست از فضای مجازی اشاره کرد و بیان کرد: اردیبهشت‌ماه برای کنترل دانش آموزان در فضای مجازی و استفاده درست از شبکه شاد، مراکز مشاوره با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان مازندران و مراکز مشاوره شمیم سپاه کربلا راه‌اندازی شد و شماره‌ها طی پروسه ای اطلاع‌رسانی و در اختیار والدین دانش آموزان قرار داده شد.

 

جعفری از آماده‌سازی و بارگذاری برنامه سواد رسانه ای در قالب کلیپ‌های 2- ۳ دقیقه‌ای شامل نکات کلیدی درخصوص چگونگی استفاده از فضای مجازی که به صورت تذکراتی از سوی والدین باید به دانش آموزان گوش زد شود، خبر داد و گفت: همچنین رزمایش بزرگ سواد رسانه ای آذرماه امسال برگزار خواهد شد.

* رشد وترقی کشور نیازمند بهره‌گیری از فکر و توان جوانان است

وی در پاسخ به اینکه چرا بعد از دوران دفاع مقدس شاهد کم رنگ شدن حضور نوجوانان و جوانان در عرصه‌های مختلف هستیم، اظهار کرد: متاسفانه قدرت ریسک‌پذیری ما بعد از دفاع مقدس روز به روز تقلیل پیدا کرد. مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بیش از ۴۰ بار از کلمه جوان استفاده کرد که نشان از اهمیت این موضوع دارد، بدنه جوان آماده نخواهد شد مگر اینکه در نوجوانی بروز و ظهور داشته باشد. بازپس‌گیری جایگاه نسل جوان در عرصه‌های مختلف، کلمه درستی است باید به دوران دفاع مقدس برگردیم.

 

جعفری به اجرای موفق برنامه «دو کلمه حرف حساب» در مدارس استان اشاره کرد و افزود: دانش آموزان از مدیر، معاون یا معلم پرورشی خود دعوت می‌کنند و مطالبه گری می‌کنند؛ برای اجرای این برنامه دوره توانمندسازی برگزار شد. بیش از ۳۰۰ مورد از این برنامه در دهه فجر سال گذشته برگزار شد، این فرهنگ و توان در دانش آموزان وجود دارد مسئولان هم باید وقت گذاشته و ظرفیت خود را بالا ببرند‌‌.

 

وی در پاسخ به اینکه چرا به نوجوان و دانش‌آموز نگاه بحران و آسیب داریم، گفت: از زمانی که از جنگ نظامی و ایدئولوژیک به جنگ اقتصادی تغییر وضعیت دادیم اعتمادمان کم شد شاید فکر کردیم در این حوزه نوجوانان و جوانان ما موثر نیستند، در صورتی که این‌چنین نیست. به گفته دانشجویی در محضر رهبری (مدظله‌العالی) روزی ما جنگ نظامی را با بیست ساله ها بردیم و امروز جنگ اقتصادی را با 60 ساله ها باختیم.

 

جعفری خاطرنشان شد: اوایل انقلاب جنگ ایدئولوژیک داشتیم در همه این جنگ‌ها از ظرفیت نوجوانان و جوانان استفاده کردیم ضرورت دارد که اعتماد کنیم این اعتماد باید با توانمندسازی همراه باشد.

 

*فعالیت سیاسی دانش آموزان در گیشه سیاسی بسیج

وی در پاسخ به اینکه چرا با ورود نسل جوان به مباحث سیاسی مخالفت می‌شود، گفت: در مورد مباحث سیاسی در حوزه دانش‌آموزی اماواگرهای فراوانی وجود دارد ولی با وجود این موانع، سال گذشته در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دانش آموزان متوسطه دوم جشن تکلیف سیاسی برگزار کردیم.۴۰ نفر از هادیان سیاسی استان در یک فرآیند ۲۰ روزه به مدارس رفتند و بادانش آموزان گفت‌وگوی مستقیم در حوزه سیاست داشتند قدم اول بود مورد استقبال قرار گرفت ولی موانع داشت چون متاسفانه فرهنگ این کار وجود ندارد اما علاقه دانش آموزان در حوزه سیاست زیاد است.

 

جعفری اذعان کرد: اگر موضوعات سیاسی درا به چهارچوب‌های حزبی نبریم و کلان سیاست‌های انقلابی خودمان را مطرح کنیم می تواند کمک‌کار باشد. در بستر مجازی گیشه سیاسی داریم نکات روز در مورد تحولات کشور و ادبیات سیاسی که در جریان است را بدون جهت‌گیری سیاسی بارگذاری می‌شود.

 

*دانش‌آموز باید به این فهم برسد فضای مجازی برای وقت‌گذرانی نیست

وی بابیان اینکه با استفاده از ظرفیت خود دانش آموزان برای کلیپ‌سازی کلیپ‌های تذکری راداریم تا از ورود به فضای نامناسب پیشگیری شود، افزود: دوره وای فای تشکیلات برای مقطع متوسطه دوم برگزار کردیم و این دوره ناظر بر این است که دانش آموزان با حضور اساتید کشوری شیوه های درست استفاده از فضای مجازی را فرا خواهند گرفت.

 

جعفری اظهار کرد: در حال حاضر در کشور ما فضای مجازی محدودیت خاصی ندارد که این یک فرآیند اشتباه و غلط است؛ و تا زمانی که فضای ملی اطلاعات محدودیت نداشته باشد نمی‌توان چندان موفقیت‌هایی را در حوزه کنترل دانش آموزان در چگونگی استفاده از این فضا کسب کرد.

 

وی ادامه داد: رویکرد سازمان بسیج دانش‌آموزی در استان این است که فضای مجازی ابرازی برای نمایش اتفاق‌های واقعی است نه میدانی برای حضور و گذران وقت! از این‌رو تلاش داریم با افزایش سواد رسانه ای این فضا برای داشن آموزان ایمن شود.

 

*دانش آموزان بیش از 2500 بسته لوازم‌التحریر برای همکلاسی‌های خود تهیه کردند

جعفری به اقدامات دانش آموزان با همکاری خانواده‌ها برای تهیه لوازم‌التحریر دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و گفت: در رزمایش مؤمنانه دانش آموزان استان بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر آماده کردند و برای رسانه ای شدن این اقدام مؤمنانه بیش از هزار و ۸۰۰ کلیپ به دست ما رسید؛ که این یک نوع استفاده درست از تکنولوژی و فضای مجازی است.

 

*وزارت ارتباطات برای ساماندهی فضای مجازی کم‌کاری می‌کند

وی به کم‌کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه ساماندهی فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان شد: تا زمانی که فضای مجازی ما بی‌دروپیکر است و دانش آموزان به عنوان ابزار آموزشی نظیر خودکار، دفتر، کتاب و... از آن استفاده نکنند، نمی‌توان کاری از پیش برد.

 

جعفری با تاکید براینکه سامان بخشی فضای مجازی نیاز به انگیزه ملی دارد، گفت: ظرفیتی به نام رسانه ملی و مجموعه نخبگان در حوزه ساماندهی فضای مجازی وجود دارد اما بستری برای اقدام برایشان فراهم نیست، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات لازم‌الاجرا ندارد یا جلساتی برگزار نخواهد شد یا جلسات با تنش موضوعات سیاسی برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: اگر در حوزه ساماندهی فضای مجازی دنبال اثرگذاری هستیم اقدامی ملی قرارگاهی نیاز داریم. وقتی موشک نقطه زن تولید می کنیم آیا نمی توانیم یک بستر مجازی هیجان‌انگیز تولید کنیم؟ چرا می‌شود قطعا این ظرفیت وجود دارد. باید به نخبگان میدان داد.

* شبکه شاد محروم از اقبال عمومی

جعفری به جایگاه تولید محتوا در زمینه‌های فرهنگی و علمی برای شبکه آموزشی شاد اشاره کرد و گفت: شبکه شاد شبکه‌ای است که هنوز اقبالی ندارد، بله همه حاضر هستند، اما به جهت آماده نبودن زیرساخت‌های فناوری و اطلاعات در کشور این شبکه به صورت مکرر دچار اختلال است برای همین دانش آموزان و معلمان بعضا از استفاده از این شبکه آموزشی مایوس می‌شوند.

 

وی بابیان اینکه معتقدم در کنار دانش آموزان باید برای آگاه‌سازی والدین آن‌ها درخصوص چگونگی استفاده از فضای مجازی و گوشی همراه کار شود، افزود: خانواده نقش موثر و ویژه ای در تربیت دانش آموزان دارد.

 

جعفری اظهار کرد: تربیت دانش آموزان نیازمند نگاه ویژه به بحث انجمن اولیا مربیان و تقویت و فرهنگ‌سازی خانواده‌ها در حوزه‌های مختلف است.

 

وی بیان کرد: به‌جای اینکه بخش عمده‌ای از شبکه آموزش را به موضوع محتوای علمی اختصاص بدهند و ساعتی را به خانواده‌ها فکر کنند و نکات اساسی را برای خانواده‌ها مطرح کنند.

 

* طراحی 70 بازی برای ایام خانه‌نشینی دانش آموزان

جعفری به چالش خانواده‌ها درپی شیوع کرونا و تعطیلی مدارس اشاره کرد و افزود: در شرایط بحران کرونا خانواده‌ها با حضور مداوم دانش آموزان در خانه مواجه شدند که مشکلاتی ایجاد می‌کند ما در این خصوص ۷۰ بازی خانگی تدارک دیدیم که در خانه بمانند؛ که مورد اقبال واقع شد ولی تا یک حدی میتواند کمک کند خود خانواده باید به فرهنگ و ادبیات خوبی برای سرگرم کردن دانش‌آموز در خانه مسلط باشد. ولی یک دست صدا ندارد باید یک فرآیند جدی شکل بگیرد تا اتفاق رقم بخورد.

 

*رسانه ها از آموزش‌وپرورش مطالبه گر تولید محتوا باشند

وی بیان کرد: باید با تولید محتوا کمک‌کار آموزش‌وپرورش باشیم. البته در برخی از موضوعات با بضاعت محدود ورود پیدا کردیم، نیاز به مطالبه توسط رسانه‌ها داریم. می‌طلبد از سوی رسانه ها تولید محتوا از دستگاه تعلیم و تربیت مطالبه شود.

 

جعفری بابیان اینکه رسانه ها باید توجه بدهند به جامعه تا محتوا تولید شود، افزود: اینکه بنا باشد تولیداتی صورت بگیرد ما کمک می‌کنیم شفافیت اتفاق بیافتد، نظم حرکتی را در راستای تولید محتوا ادامه خواهیم داد.

 

* از بسیج دانش‌آموزی حمایت نمی‌شود

وی بابیان اینکه از بسیج دانش‌آموزی پشتیبانی و حمایت نمی‌شود، اظهار کرد: ما با توان مردمی خودمان کار انجام می‌دهیم ولی محکم و قوی‌تر ایستادیم.

 

جعفری ادامه داد: در سال جاری ۹ مستند تولید کردیم که از پربازدیدها بود، چهار سال است که بسیج دانش‌آموزی مازندران رتبه برتر علمی کشور راداریم. بسته‌های علمی را برای دانش آموزان مناطق محروم تدارک دیدیم تا ارسال کنیم، بنا داریم به‌صورت جدی تمرکز کنیم.

 

وی به همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران با دست اندرکاران پویش «همکلاسی مهربان» برای خرید تبلت و گوشی هوشمند اشاره کرد و افزود: با پیگیری و همراهی استاندار مازندران با اهدای وام دو میلیون تومانی به‌صورت قرض‌الحسنه دانش آموزان نیازمندان از امکانات کمک‌آموزشی الکترونیک بهره‌مند خواهند شد.

*برگزاری اردوی راهیان نور با عنوان هفت قدم تا بهشت در فضای مجازی

جعفری به تعطیلی موقت اردوهای راهیان نور درپی شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: راهیان نور مجازی را با عنوان هفت قدم تا بهشت، راه‌اندازی کردیم، هفت یادمان به بچه‌ها معرفی می‌شود هر هفته یک یادمان، مسابقه یادمان خاطرات شهدای مربوط به آن عملیات بیان می‌شود. دانش آموزان تا هفته بعد فرصت دارند پاسخ‌ها را بدهند و جوایز را دریافت کنند. آخرین یادمان، یادمان هفت تپه (محل عروج و آماده‌سازی بسیاری از رزمندگان سپاه کربلا و لشکر ۲۵ کربلا) است که در این سال‌ها مظلوم واقع‌شده است.

 

*دانش آموزان 123 منطقه در استان اینترنت ندارند/فعالیت 19 گروه علمی جهادی برای آموزش دانش آموزان محروم

وی در پاسخ به این سوال که در بحث اهدای تبلت‌های توزیعی غربالگری درست اانجام‌شده است؟ بیان کرد: بسیج دانش‌آموزی در این مسئله مهم حدود ۱۹ گروه علمی جهادی را دارد که هفتگی مطالب را با فلش در ویدئو نمایش می‌دهند. دانش آموزان ۱۲۳ منطقه را شناسایی کردیم که به اینترنت تجهیز نیستند.

 

جعفری بابیان اینکه دانش‌آموزی که اینترنت ندارد گوشی هوشمند ممکن است برایش آسیب باشد یا بلا استفاده باشد، اظهار کرد: در آموزش‌وپرورش این ادبیات وجود دارد که درهرصورت تبلت تهیه می‌شود که سهم دانش‌آموز محروم است نظر جمع به این بود که به دست دانش آموزان برسد.

 

وی در پاسخ به اینکه بهتر نیست با توجه به مشکلات زیرساختی آموزش مجازی نظیر نبود گوشی هوشمند و عدم دسترسی به اینترنت از ظرفیت مدرسه تلویزیونی بهره گرفته شود، گفت: در حوزه تعلیم و تربیت و به خط شدن امکانات آموزشی، بحث اقتضائات استان در شرایط فعلی استان مطرح است، مازندران فقط یک شبکه دارد، باید بدانیم که آیا آموزش‌هایی که داده می‌شود کافی است، نکته دوم اینکه اگر آموزش‌وپرورش گوشی هوشمند تهیه نمی‌کرد آیا خانواده‌ها تحت‌فشار دانش آموزان دنبال تبلت نمی‌رفتند؟ آنچه که واضح است این است که به‌هرحال دیر یا زود باید وارد این فضای مجازی می‌شدیم، پس باید سرعت فرهنگ‌سازی را زیاد کنیم نه اینکه جلوی تکنولوژی را بگیریم.

 

جعفری همچنین با مقایسه مدرسه تلویزیونی با آموزش مجازی اذعان کرد: در بحث تعلیم و تربیت باید همه جوانب را در نظر بگیریم، میزان وقتی‌که بک معلم در فضای مجازی برای دانش آموزان در نظر می‌گیرد با مقدار زمان آموزش در تلویزیون قطعا متفاوت است. روش آموزش، نوع زیست بوم و ادبیات معلم را باید در نظر گرفت، باید معلم بادانش آموز در ارتباط باشد، ارتباط دو طرفه باشد، ارتباط دو سویه معلم بادانش آموز در فضای مجازی بهتر است.

 

 

کد خبر 989101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha