جریان سازی فرهنگی در بستر فضای مجازی برای اجرای طرح ملی «ایران قوی»

مظاهری جريان سازی فرهنگی در بستر فضای مجازی برای اجرای طرح ملی ايران قوی را برنامه پيش روی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان چهارمحال و بختياری در سال جاری اعلام کرد.

«محمدرضا مظاهری» در گفتگو‌ با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: جريان سازی فرهنگی در بستر فضای مجازی برای اجرای طرح ملی ايران قوی را برنامه پيش روی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان چهارمحال و بختياری در سال جاری اعلام کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این ستاد در نخستین رویداد ملی فهما در ارتقای شاخص های قرآن و عترت مقام نخست را به دست آورده است.

 

وی در ادامه بابیان اینکه در حوزه ساماندهی و شبکه سازی، کانون فرهنگی و هنری امام علی (ع) مسجد امام علی (ع) گندمان از شهرستان بروجن به عنوان کانون برتر اعلام شد افزود: این استان هفت رتبه شایسته تقدیر نیز در رویداد ملی فهمای سال گذشته کسب کرده است.

 

مظاهری اظهار داشت: در طرح ملی «راهکار» که همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد، ۸۷۴ فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در سامانه «بچه های مسجد» به ثبت رسید که در این حوزه نیز استان مقام اول کشور را کسب کرده و ۲۱ کانون برتر از استان هم معرفی شدند.

 

مدیر فهمای چهارمحال و بختیاری افزود: با مشارکت فعال کانون های فرهنگی و هنری این استان در رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» تاکنون ۱۰۱ اثر توسط کانون‌ های فرهنگی هنری در این رویداد و سامانه «بچه های مسجد» به ثبت رسیده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بابیان اینکه در طرح ملی سه شنبه های تکریم این استان ۳۴۹ برنامه توسط کانون های فرهنگی هنری به ثبت رسیده است، افزود: ۱۵ برنامه ستادی هم با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شده است.

 

این مقام فرهنگی استان با اشاره به اقدام کانون های فرهنگی هنری استان در کسب مجوز الکترونیکی فعالیت، گفت: تاکنون ۱۴۲ کانون اقدام به این اخذ مجوز کرده‌اند که از این تعداد تاکنون ۹۹ کانون به تایید نهایی رسیده اند.

 

به گفته مظاهری طرح های ابتکاری این استان ذیل مسجد مجازی اجرا شده است که طرح راهکار حفظ برای «حفظ موضوعی قرآن کریم» به صورت مجازی و طرح ۱۰۰ ثانیه با قرآن از جمله این طرح ها هستند.

 

وی اذعان داشت: برگزاری ۲ نشست تخصصی ذیل برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، برگزاری دوره مجازی معارف مهدویت با همکاری بنیاد مهدویت استان، بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ملی در بستر فضای مجازی و اجرای برنامه های اوقات فراغت با رویکرد مجازی با عنوان تابستانه فهما از دیگر برنامه های اجرایی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد این استان است.

 

این مقام مسئول گفت: سلسله نشست ‌های کتابخوانی با عنوان «خط شکن» که به صورت مجازی و به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آغاز شده است، همچنان توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ادامه دارد.

 

وی ابراز کرد: انعقاد تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه‌ها بالاخص اعضای شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، تولید اثر سرود توسط کانون های فرهنگی هنری نسیم صبا و آیت الله گلپایگانی از شهرستان لردگان با موضوع مدافعان سلامت و عیدغدیرخم، تولید مستند تلویزیونی تا آسمان از فعالیت های طرح ملی راهکار کانون ها، توزیع گوشت های متبرک و طرح ذبح قربانی، حضور در برنامه های رادیویی و تلویزیونی، تشریح برنامه های در دست اجرا و افتتاح پایگاه اطلاع رسانی فهما از دیگر برنامه‌های اجرایی ستاد فهمای استان چهارمحال و بختیاری است.

 

کد خبر 989236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha