روحیه استکبارستیزی فرماندهان و سربازان  مقاومت ریشه در تربیت مسجدی آنان دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی گفت: فرماندهان و سربازان جریان مقاومت که علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی همیشه خوش درخشیده‌اند، تربیت یافته مساجد و هیئت‌های مذهبی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید هاشم حمیدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مقابله با دشمنان اسلام و بشریت بخشی از هویت مساجد است، اظهار کرد: مساجد کشورمان در جریان مقابله با رژیم وابسته و فاسد پهلوی و استکبار جهانی این هویت خود را به نمایش گذاشتند و هر بار که نظام جمهوری اسلامی در معرض تهدیدات دشمنان قرار داشت این مسجدی ها بودند که بیش و پیش از دیگران ایستادگی خود را به دشمنان نشان دادند.

 

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز افزود: پیروی انقلاب اسلامی در ایران در سال 57 ریشه در روحیه استقلال طلبی و استکبارستیزی ملت ایران دارد که مطمئنا مساجد مهم ترین پایگاه در ترویج این روحیه در دهه های 40 و 50 بودند. در واقع در آن زمان به دلیل اینکه حکومت خائن پهلوی تمام رسانه های خود را در خدمت غرب قرار داده بود این مساجد و البته هیئت های مذهبی بودند که نقشه های ضد دینی و ضد بشری نظام سلطه را برای مردم بازگو می کردند.

 

وی اضافه کرد: اگر آمریکا و اسرائیل و گروهک های تروریستی وابسته به آنان همچون داعش با ورود به هر کشور اسلامی ابتدا اقدام به تخریب مساجد می کنند به منظور تضعیف روحیه مقاومت در میان ملت های مسلمان است هرچند یا نمی دانند یا درک درستی از این واقعیت ندارند که مساجد به دلیل خاستگاه قرآنی ای که دارند با تخریب و آتش سوزی از اثرگذاری شان کاسته نمی شود.

 

حمیدی در ادامه با بیان اینکه فرماندهان و سربازان جریان مقاومت علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی تربیت یافته مساجد و هیئت ها هستند، گفت: تا این روحیه در میان مسجدی ها وجود دارد اگر دشمنان هر روز نیز مساجد ما را تخریب کنند باز هم مسجدی نو بنا می کنیم و در مقابل سلطه گران جهانی ایستادگی خواهیم کرد. در واقع مسجد یک هویت است و صرفا یک ساختمان یا بنا نیست و هویت مسجدی در میان ملت های مسلمان نفوذ کرده که استکبارستیزی از جمله آنها است.

 

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز ایران به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین تشکل نهاد روحانیت همیشه حامی مساجد بوده است و تقریبا تمام اعضای شورای مرکزی آن از ائمه جماعات مساجد موفق هستند، خاطرنشان کرد: این نهاد بسیاری از برنامه های خود در مناسبت های انقلابی از جمله روز 13 آبان به عنوان روز ملی استکبارستیزی را در مساجد برگزار می کند تا پیوند مسجدی ها با مبارزه مستمر با دشمنان متوقف نشود.

کد خبر 989248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha