روحیه پژوهشی و علمی در کانون‌‎های مساجد تقویت شود

حجت‌الاسلام آل‌مبارک بر تقویت روحیه پژوهشی و علمی و همچنین مطالعه و کتابخوانی در کانون‌‎های مساجد تاکید کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه‌‎محور عمل کنند.

«حجت‌الاسلام احمد آل‌مبارک» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با اشاره به فعالیت کانون موعود مسجد صاحب‌الزمان (عج) اهواز اظهار کرد: این کانون چندین سال است در زمینه‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، ورزشی و ... فعالیت دارد و توانسته با اقدامات خود جوانان و نوجوانان بسیاری را به سمت مسجد جذب کند.

 

مدیر کانون موجود مسجد صاحب‌الزمان (عج) اهواز اضافه کرد: هفت سال است که دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی در کانون راه‌اندازی شده و در زمینه‌های مختلف به مراجعان خدمات ارائه می‌دهد.

 

وی ابراز کرد: همچنین مرکز نیکوکاری و خیریه در مسجد تاسیس شده که تاکنون 120 خانواده تحت پوشش این مرکز قرار دارد و که از جمله اقدامات آن اهدای جهیزیه به خانواده‌های تحت پوشش این مرکز است.

 

حجت‌الاسلام آل‌مبارک از تاسیس پنج صندوق قرض‌الحسنه در مسجد خبر داد و تصریح کرد: همچنین 100 دانش‌آموز بی‌بضاعت را تحت پوشش داریم که لوازم‌التحریر و 30 تبلت برای آنها خریداری شده و درس و آموزش آنها را پیگیری می‌کنیم.

 

وی به تهیه 600 بسته‌های معیشتی هر کدام به ارزش 400 هزار تومان در ایام کرونا و در راستای کمک‌های مؤمنانه اشاره کرد و افزود: مشاوره اشتغال، ازدواج و تحصیل در مسجد توسط اساتید مجرب از دیگر اقدامات ما در کانون و مسجد است.

 

مدیر کانون موجود مسجد صاحب‌الزمان (عج) اهواز برگزاری مراسمات مناسبتی، مسابقات مختلف، اردوهای متعدد، امانت کتاب، تفسیر آیات قرآن، تفسیر نهج‌البلاغه، بیان مباحث مهدوی و ... را از دیگر برنامه‌های این کانون عنوان کرد.

 

وی بر تقویت روحیه پژوهشی و علمی و همچنین مطالعه و کتابخوانی در کانون‌‎های مساجد تاکید کرد و ادامه داد: جمع‌گرایی و انس با قرآن از ویژگی‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

 

حجت‌الاسلام آل‌مبارک یادآور شد: آنچه در کانون‌های مساجد اتفاق می‌افتد از لحاظ هزینه به صورت مردم‌محور است و اعتقاد داریم کانون‌های فرهنگی هنری نباید بودجه‌محور باشند بلکه باید برنامه‌‎محور عمل کنند.

 

کد خبر 989330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha