تعداد بستری‌های کرونایی در استان یزد به ۱۰۰۰ بیمار نزدیک شد

سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: تعداد بستری‌های کرونایی در استان یزد به ۱۰۰۰ بیمار نزدیک شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «ابراهیم سلمانی» ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در حال حاضر 981 نفر در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد 173 نفر در بخش آی سی یو بستری و در حال دریافت خدمات هستند افزود: شهرستان‌های مهریز، خاتم، ابرکوه، بافق و میبد در وضعیت فوق بحرانی، شهرستان اشکذر نارنجی، اردکان در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به فعالیت سامانه 111، گفت: این سامانه در جهت ارائه مشاوره و رفع ابهامات و سؤالات شهروندان در خصوص بیماری کرونا و روند درمان این بیماری است.

وی به فعالیت 4 مرکز 16 ساعته در شهر یزد خبر داد و گفت: هر شهرستان دارای یک مرکز 16 است که اولویت آنها رسیدگی به وضعیت بیماران حاد تنفسی و کرونایی است.

سلمانی به شایعه بودن ضدعفونی کردن استان یزد از فضای آسمان اشاره کرد و اظهار داشت: این مسئله یک شایعه بیش نیست و اصلاً چنین چیزی اثرگذار نیست که بخواهد انجام گیرد و حتی ضررهایی را نیز در پی خواهد داشت.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه تعداد بستری‌ها به شکل خانوادگی است، افزود: برای یک بیمارستان نیازمند دستگاه اکسیژن ساز 600 لیتری هستیم که مبلغ آن در گذشته نزدیک 600 میلیون تومان اما امروز 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

وی در خصوص تعطیلی ادارات، گفت: این مسئله در اختیار استان‌ها نیست و باید کشوری تصمیم‌گیری شود و دانشگاه علوم پزشکی و استانداری‌های در این مورد نمی‌توانند اعمال‌نظر کنند.

سلمانی با بیان اینکه نگرانی اصلی ما خانواده‌ها هستند، افزود: ادارات جز مکان‌هایی هستند که بیشترین رعایت پروتکل‌ها را دارند که مسئله طبق نظر تیم‌های نظارتی علوم پزشکی است.

کد خبر 989365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha