بستری ۱۱۵۷ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد

سلمانی با اشاره به آمار بیماران مبتلا به کرونا در استان گفت: تعداد ۱۱۵۷ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « ابراهیم سلمانی» ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به آمار بیماران کرونا در استان گفت: در حال حاضر بر اساس آمار بیمارستان های استان 1157 بیمار مشکوک به کوید در بیمارستان ها بستری هستند که 201 نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: نسبت به دیروز کاهش داشتیم و خوشبختانه آمار چند روزی است که ثابت شده است و روند افزایشی شدید هفته پیش را نداشتیم که دلیل آن رعایت نکات توسط مردم و به دلیل محدودیت ها است.

وی افزود: درصد پوشش ماسک در استان به 71 درصد رسیده است که هنوز هم با ایده آل فاصله دارد اما نسبت به قبل بهتر شده است.

سلمانی گفت: در خصوص شهرستان ها، این وضعیت وخیم ارتباط با میزان رعایت پروتکل ها دارد که باید مورد توجه مرد م قرار گیرد تا موجب کاهش مبتلایان شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: ما کمترین میزان پوشیدن ماسک را در اشکذر، مهریز و میبد داریم که 46درصد اشکذر، مهریز 47 درصد و میبد 60 درصد هستند.

وی گفت: مهریز، خاتم و ابرکوه وضعیت وخیم تر نسبت به شهرستان های دیگر دارند که امیدواریم با رعایت ها شاهد کاهش آمارها شود.

سلمانی بیان کرد: شهرستان یزد 76 درصد در فضای عمومی از ماسک استفاده می شود و به طور میانگین 70 درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: شاخص های میزان کشندگی در کشور 5 و 4 دهم درصد است که در استان 4 و 3 دهم است، متوسط اقامت بیماران کوید در بیمارستان های کشور 5 و 7 دهم روز و در استان 4 و 5 دهم روز است.

کد خبر 991772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha