پروژه آبرسانی پایدار سرخه به بهره برداری رسید

پروژه آبرسانی پایدار شهرستان سرخه با حضور اردکانیان وزیر نیرو ومسئولان استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛« محمد طاهری» در حاشیه افتتاح پروژه آبرسانی پایدار شهرستان سرخه درجمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه با حضور رضا اردکانیان وزیر با هدف ارتقای آبرسانی و مشکلات تأمین آب شرب این شهرستان افتتاح شد گفت: این پروژه در زمره طرح‌های آبرسانی پایدار سطح کشور است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با بیان اینکه طرح تأمین آب پایدار شهرستان سرخه در سفر دوم رئیس‌جمهوری تصویب  شده است اضافه کرد: پس از انجام مطالعات لازم و بررسی‌های کارشناسی باهدف تأمین آب ۱۳ روستای شهرستان فیروزکوه از توابع استان تهران و تأمین آب شهرستان سرخه از توابع استان سمنان ابلاغ شد.

 

وی با پیش بینی یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب آب در سال برای افق ۱۴۲۵ در این طرح بیان کرد: در اجرای این طرح ۸۱ کیلومتر خط اصلی انتقال آب، خط انتقال و تأمین برق ۲۰ کیلوولت و ایستگاه‌های پمپاژ و مخازن ذخیره آب و تأسیسات فنی و مهندسی مربوطه نیز انجام‌شده است.

 

طاهری طرح آب‌رسانی پایدار به شهرستان سرخه را شامل دو بخش اجرایی انتقال آب چاه‌های محدوده مهاباد در شهرستان فیروزکوه تا مخزن دو هزار مترمکعبی طارن و انتقال آب از مخزن طارن تا مخزن پنج هزار مترمکعبی (جدیدالاحداث) شهرستان سرخه عنوان کردوافزود : درمجموع ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اختصاص‌یافته است.

 

کد خبر 989405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha