خطه رنگین کمان قومیت ها، مصداق بارز وحدت عملی شیعه و سنی است

وحدت بين شيعه و سني در خراسان شمالي مثال زدني است، این مهم جمله ای است که هر ساله بیان می شود، وحدت شیعه و سنی استان طوری بوده که آن را عملا مثال زدنی کرده و در سفرهای مسئولان عالی رتبه کشوری به استان هم این وحدت را بی نظیر عنوان کرده اند.

خبرگزاری شبستان_ خراسان شمالی؛ وحدت بين شيعه و سني در استان خراسان شمالي مثال زدني است، این مهم جمله ای است که هر ساله بیان می شود، وحدت شیعه و سنی طوری بوده است که آن را عملا مثال زدنی کرده است و در سفرهای مسئولان عالی رتبه کشوری به استان این وحدت را بی نظیر عنوان کرده اند.

 

 

اهل تسنن این استان در كنار برادران شیعه خود به بهترین نحو از رهبر معظم انقلاب (سفر مهرماه سال ۹۰ رهبری به استان) میزبانی كرده اند، در تمامی مناسبت ها از جمله راهپمایی ها و هر برنامه مهمی که در استان باشد حتی جلوتر از برادران شیعه خود حضور می یابند و همچنین شیعه و سنی در این استان در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

 

 

حتی در استان خراسان شمالی روستاهایی هستند که نیمی از جمعیت اهل تسنن و نیمی شیعه هستند و جالب اینجاست که در مراسم های عروسی و عزای همدیگر شرکت می کنند و حتی زبان یکدیگر را نیز یاد گرفته اند، این از مواردی است که می توان آن را مثال زد و همین موارد این استان  را در اتحاد بی مثال کرده است.

 

 


یکی از شهروندان اهل سنت خراسان شمالی به مناسبت هفته وحدت با بيان اينكه اهل سنت اين خطه در كنار برادران شیعه هم با آرامش زندگي مي كنند اظهار كرد: حفظ انسجام و وحدت بين سني و شيعه، دشمنان را مايوس و تفرقه را دور مي‌كند.

 

 

«امان الله بهمن» بر لزوم حفظ اين وحدت تاکید کرد و افزود: خوشبختانه اهل تسنن اين استان در كنار برادران شيعه زندگي مسالمت آميز و آرامي دارند و هيچ مشكلي و كدورتي با هم ندارند.

 


وی گفت: صلح و دوستي مسلمانان ايران به بركت نگاه هوشمندانه امام راحل (ره) به عامل وحدت و درايت رهبر معظم انقلاب حاصل شده است.

 



وی افزود: ترك، كرد، تركمن و فارس و شیعه و سنی همه دشمنان واحدی داریم و این دشمنی به خاطر اسلام و دین ما است.



بهمن ادامه داد: دشمنان همیشه تلاش می كنند بین شیعه و سنی اختلاف و تفرقه ایجاد كنند و ریشه های اسلام را مورد هجمه قرار دهند.



وی افزود: ویژگی دشمن این است كه هر وقت خیری به ما می رسد آنها ناراحت می شوند و هر زمانی كه مشكلی برای ما ایجاد می شود شادمان می شوند، دشمنان بدانند که ما هیچ وقت گول نقشه های آنان را نمی خوریم و وحدتی را که داریم حفظ خواهیم کرد.

 

 

وي افزود: همين نگاه برخاسته از دين اسلام است كه دوستي و برادري بين اهل تسنن و تشيع را در شهرستان راز و جرگلان و استان خراسان شمالي مستحكم كرده و نبايد اجازه داد بدخواهان در اين صف مسلمانان رخنه كنند.

 



گفته می شود ۱۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی ترکمن های سنی مذهب هستند که این جمعیت در راز و جرگلان، بجنورد و مانه و سملقان سکونت دارند. 

 

 

یکی از روحانیون اهل سنت این استان هم گفت: موفقیت در پیاده سازی دستورات دین و رسیدن به اتحاد، صداقت و امانتداری شیعه و سنی در گرو بصیرت و آگاهی بخشی است.

 

 

«درخشان» اظهار کرد: در خصوص اتحاد، همدلی، انسجام و وحدت مسلمانان آیات متعددی به پیامبر هدیه شده که عمل به آنها ما را از فضائل الهی و شفاعت پیامبر(ص) برخوردار خواهد کرد.

 

 

وی بر همدلی بین شیعه و سنی و لزوم هوشیاری در مقابل دشمن تاکید کرد و  گفت: دشمن به دنبال پیاده سازی افکار خود در بین مسلمانان و جامعه اسلامی است و در این راه گستاخی هایی را انجام می دهد که مسلمانان باید در مقابل آن ایستادگی کنند.

 

 

گفتنی است؛ امروز نیز به مناسبت هفته وحدت در شهرستان راز و جرگلان همایش علمای شیعه و سنی برگزار شد که علمای شیعه و سنی در کنار هم وحدت را به نمایش گذاشتند.

 

 

 

کد خبر 989406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha