۷۵۱ مورد تخلف واحدهای صنفی و غیر صنفی استان سمنان کشف شد

یحییایی از کشف ۷۵۱ مورد تخلف واحدهای صنفی و غیر صنفی استان سمنان درسال جاری خبردادوگفت: ۷۱۲ مورد بازرسی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «مهدی یحیایی» در گفتگو با خبرنگاران  ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه ۷۱۲ مورد گشت مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی و بنگاه‌های اقتصادی استان سمنان انجام شده است گفت: در این مدت ۷۵۱ مورد تخلف کشف شده است.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و اختفا کالا، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، نگهداری و عرضه کالاهای قاچاق، عرضه خارج از شبکه مهمترین تخلفات برشمردوافزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۲۵ میلیارد و ۲۶ میلیون ریال اعلام شده است.

 

به گفته وی در گشت‌های مشترک بازرسی کالاهای اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان، مواد غذایی، پوشاک، کیف و کفش، تجهیزات پزشکی و دارو، ماسک ومحلول ضد عفونی کننده مورد بازرسی قرار گرفته است.

 

یحیایی تصریح کرد: کالاهایی دیگر از جمله گاز مایع، لاستیک روغن ولوازم یدکی خودرو، میوه و تره بار، مواد اولیه پتروشیمی، دارو و نهاده‌های دامی، دخانیات، سموم و کود کشاورزی، طلا و جواهر، گوشت و فرآورده‌های لبنی، تخم مرغ مورد بازرسی قرار گرفت.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان مقابله با گران فروشی و احتکار را مهمترین رویکرد این سازمان از اجرای طرح‌های گشت و بازرسی عنوان کردوافزود: گشت‌های مشترک در راستای هم‌افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان و در قالب طرح‌های مختلف انجام گرفته است.

 

وی برخورد با تخلفات احتمالی اقتصادی را از دیگر اهداف دراین راستا اعلام کرد.

کد خبر 989420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha