استکبارستیزی ملت ایران در روز ۱۳ آبان/ تنها راه مقابله با مستکبران مقاومت است

گرامیداشت ۱۳ آبان و استکبارستیزی همواره ویژگی شاخص ملت ایران اسلامی بوده و مردم به این باور قلبی رسیده‌اند که تنها راه مقابله با مستکبران عالم ایستادن در مقابل آنان است.

خبرگزاری شبستان_گیلان؛ ملت شهیدپرور، بصیر و ولایتمدار ایران اسلامی استکبارستیزی را همواره و تا به امروز سرلوحه کار خود قرار داده‌اند از طرفی مردم کشوری که به عنوان ام‌القرای جهان اسلام محسوب می‌شود به این باور قلبی رسیده‌اند که تنها راه مقابله با مستکبران عالم ایستادن در مقابل آنان است.

 

تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریکا در 13 آبان 1358، سه رویداد با یک هویت بودند که هر کدام در شکل‌گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش به‌سزایی ایفا کردند و هویت هر سه اتفاق مبارزه با استکبار بود و به همین دلیل، این روز به یاد ماندنی «روز ملی مبارزه با استکبار» نامیده می‌شود.

 

در بهمن سال 57 و در گیر و دار مبارزات جانانه ملت قهرمان و شهیدپرور ایران اسلامی با طاغوت و طاغوتیان بسیاری از کشورها به ویژه دشمنان قسم خورده ملت ایران که آمریکا در صدر آن‌ها قرار دارد، تصور نمی‌کردند که استقامت این مردم و ایستادگی آنان در برابر استکبار با چنین قدرتی همچنان و پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند.

 

*استکبار با کارشکنی همواره مانعی در مسیر پیشرفت ملت ایران اسلامی بوده است

حجت‌الاسلام «ولی عادلی» روز 13 آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی و مبارزه با استکبار جهانی توسط ملت ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: هر ساله مردم کشورمان برای اظهار تنفر و انزجار از خوی استکباری مستکبران عالم راهپیمایی می‌کنند و امسال هم با توجه به شرایط موجود به شیوه‌ای دیگر این راه را ادامه می‌دهند.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان تصریح کرد: مردم کشورمان خوب می‌دانند در این 41 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار همیشه مانع پیشرفت ملت ایران اسلامی شده و همواره کارشکنی کرده است.

 

وی با بیان آن‌که هر جا که ضعف داشتیم و نتوانستیم به پیشرفت ایده‌آل برسیم ردپایی از خوی استکباری دشمنان و کارشکنی‌هایی متعدد آنان وجود دارد ابراز داشت: پیشرفت‌های ملت سرافراز ایران در بسیاری از حوزه‌ها با مقاومت در برابر مستکبران عالم حادث شد از طرفی دشمن نیز برای ضربه زدن به ما هر چند وقت یکبار بهانه‌ای را دنبال می‌کند.

 

عادلی ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان و ایجاد یک سد محکم در برابر زورگویی‌های آنان را بسترساز عقب‌نشینی دشمن و بالندگی ملت ایران اسلامی خواند و افزود: تجربه نشان داده هر کجا که مقداری نرمش و چراغ سبز به دشمن نشان داده شود او وقیح‌تر می‌شود  زیرا یکی از ویژگی‌های استکبار این است که خوی استکباری آن حد و مرزی ندارد.

 

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان تنها راه مقابله با مستکبران عالم را ایستادن در مقابل آنان دانست و با بیان اینکه ملت ایران اسلامی هم به همین نتیجه رسیده‌اند اذعان کرد: سیزدهم آبان امسال مصادف با سالروز ولادت پیامبر اکرم(ص) است و مردم  نسبت به توهینی که به ساحت مقدس پیامبر مهر و رحمت شده نیز خشم خود را نشان می‌دهند.

 

وی با یادآوری چندین روایت و آیات قرآن کریم افرادی را که به ظالمان و مستکبران عالم کمک می‌کنند اهل جهنم خواند و تصریح کرد: بر اساس روایات خداوند متعال بدون شک افرادی که سکوت می‌کنند و با سکوت خودشان به نوعی با مستکبران عالم همراهی می‌کنند را هم با ظالمان مشحور می‌کند بنابراین تکلیف ما ایستادگی در برابر دشمنان است.

 

عادلی کشتارهایی که دشمنان در قالب ایجاد فرقه‌های ضاله‌ای مانند داعش، تکفیری‌ها و امثالهم در دنیای اسلام انجام دادند را نشان‌دهنده عمق کینه‌توزی دشمن علیه مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی در تمام نقاط کشور از جمله گیلان امسال با شرکت در پویش‌های مختلف چه از طریق فضای مجازی و چه سایر روش‌ها انزجار خود از استکبار را به رخ آنان می‌کشانند.

 

تیزبینی و بصیرت زایدالوصف ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان اسلام و انقلاب تاکنون در بسیاری از صحنه‌ها و میدان‌ها به رخ دشمنان کشیده شده است؛ هر چند که دشمن به سرکردگی آمریکا همواره درصدد ضربه‌زدن به منافع اسلام و انقلاب بوده و هست اما ملت ایران با پاسداشت ایامی مانند 13 آبان هوشیاری خود را بار دیگر به آنان گوشزد می‌کنند.

 

*ملت ایران اسلامی هیچ‌وقت زیر یوغ استکبار جهانی نمی‌رود

حجت‌الاسلام «حسین انصاری» مصادف شدن ولادت باسعادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) با روز ملی استکبار ستیزی ملت ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آمریکای پس از آن‌که تک قطبی شد اقدامات بسیار گسترده‌ای را برای به زیر سلطه درآوردن جهان زیر پرچم خود انجام داد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه گیلان با بیان اینکه پس از تک قطبی شدن آمریکا خوی استکباری این کشور در دنیا افزایش پیدا کرده است تصریح کرد: با نگاهی اجمالی به کارها و اقداماتی که آمریکایی‌ها در چند ساله اخیر انجام داده‌اند متوجه می‌شویم که حتی جنایات و کشتارهای این کشور هم چندین برابر شده است.

 

وی به راه انداختن جنگ‌های بسیار به ویژه در خاورمیانه، یمن، سوریه و عراق و کشتار مسلمانان با کمک گروه‌های نیابتی و تروریست را شیوه کار آمریکایی‌ها برای افزایش سلطه‌پذیری‌شان در جهان تلقی کرد و گفت: آمریکایی‌های جنایتکار از یک طرف مرتکب وحشی‌ترین جنایات می‌شوند و از یک طرف می‌خواهند با ما باب صلح را باز کنند.

 

انصاری با اشاره به اینکه مردم ایران اسلامی از تمام حرکات خبیثانه آمریکایی‌ها و فریب‌های رنگارنگش آگاه هستند افزود: آمریکایی‌ها می‌دانند ملت ایران اسلامی پیرو راه امام حسین(ع) هستند و به تعبیر سردار شهیدمان حاج قاسم سلیمانی این ملت ملت امام حسین(ع) است بنابراین توطئه‌های آنان راه به جایی نخواهد برد.

 

وی ساقط کردن هواپیمای مسافربری کشورمان و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم‌مان را نشانه فریبکاری بی ‌حد و حصر آمریکایی‌ها دانست و ابراز داشت: آمریکایی‌ها خودشان به خوبی می‌دانند پس از به شهادت رساندن سردار مظلوم‌ ما حاج قاسم سلیمانی باید منتظر انقام ملت ایران باشند و این مهم بدون شک اتفاق خواهد افتاد.

 

انصاری با بیان اینکه آمریکایی‌ها هیچ‌وقت از خوی استکباری خود دست نمی‌کشند و ملت شهیدپرور و ولایتمدار ایران اسلامی هم هیچ زمان زیر یوغ استکبار نمی‌روند خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی این روزها به خوبی درک کرده‌اند که تمام گرفتاری‌هایی که امروز شاهد آن هستیم به علت دشمنی آمریکایی‌ها است زیرا دشمن حتی از تحریم دارویی مردم هم فروگذار نکرده است.

 

بدون شک  انسانی که در سنگر دین‌داری و دین‌مداری قرار گرفته است باید توجه کند که حفظ دینش در گرو مبارزه مستمر با شیاطین و مستکبران عالم است؛ تولی و تبری در کنار هم هستند و دلدادگی به خدا با دوستی با دشمنان خدا با هم نمی سازند و تبری از دشمنان یک اصل اساسی در آموزه های یک مسلمان و یک چهره انقلابی است.

 

 

کد خبر 989426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha