قضاوت غیرعادلانه بذر نفاق را در دل امت اسلامی می کارد

حجت الاسلام لطفیان گفت: قضاوت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) بر اساس عدل بود و قضاوت های غیرعادلانه باعث می شود بذر کینه و نفاق در دل امت های اسلامی کاشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «کاظم لطفیان» عصر امروز(دوشنبه 12 آبان) در جمع علمای اهل سنت در مدرسه حج چنارلی اظهار کرد: در منابر خود باید کلام ما کلام پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) باشد.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ادامه داد: قضاوت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) بر اساس عدل بود و قضاوت های غیرعادلانه باعث می شود بذر کینه و نفاق در دل امت های اسلامی کاشته شود.

 

حجت الاسلام لطفیان بیان کرد: رسالت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) با نبوت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) متفاوت است و بخش های مربوط به نبوت نمود بیشتر داشته و بیش از موضوع رسالت پیامبر گرامی اسلام  به آن پرداختیم.

 

وی یادآور شد: در مباحث مربوط به جنگ های دوره پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) تنها به موضوع خون و خون ریزی پرداخته شده است و به عنوان علمای دین نتوانستیم بیان کنیم که برای مثال جنگ بدر، جنگ حق و باطل بود و یا جنگ احد آزمایش مسلمانان بود.

 

وی افزود: اجتماعات عالمانه زمینه ای باعث هم فکری می شود و مسلمانان باید بیانیه ای در راستای دفاع از وجود پیامبر مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) داشته باشند.

 

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور بیان کرد: آیات مربوط به وحدت دومین آیات پرکاربرد در کلام مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام لطفیان افزود: خدای متعال آیات متعددی برای حمایت از پیامبر مکرم اسلام بیان کرده است ولی وقتی نوبت به ما شد زمینه اهانت پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم)  را به وجود آوردیم و این اهانت ها ریشه در رفتارهای ما مسلمانان دارد و در این خسران دچار اشتباهات محاسباتی شدیم.

 

کد خبر 989457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha