حضور بالگرد اطفای حریق در منطقه آتش سوزی جنگل های توسکستان/ احتمال مهار آتش تا پایان شامگاه امروز

قزلسفلو از حضور بالگرد اطفای حریق در منطقه جنگلی توسکستان برای مهار آتش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ابوطالب قزلسفلو» عصر امروز( دوشنبه 12 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری هایی که توسط استاندار و هلال احمر استان گلستان انجام شد از ظهر امروز از ظرفیت بالگرد برای اطفای حریق در منطقه کوهستانی توسکستان کمک گرفتیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ادامه داد: برای انتقال نیرو از بالگرد هلال احمر استفاده شد چراکه این منطقه برای اعزام نیرو به حدود پنج ساعت پیاده روی نیاز داشت و  و بدون وجود بالگرد زمان زیادی برای اعزام نیروها صرف می شد.

 

قزلسفلو بیان کرد: خوشبختانه با همکاری هلال احمر نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، هیئت کوهنوردی و مردم روستاهای اطراف توانستیم در نقاطی که امکان اطفای حریق وجود داشت مهار اولیه را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه بخشی از حریق در منطقه صخره ای اتفاق افتاده است، افزود: بالگرد دوم از تهران اعزام شده تا با استفاده از سبد انتقال آب در راستای اطفای حریق اقدام کنیم، در حال حاضر این بالگرد از سد نومل برای برداشت آب استفاده می کند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان متذکر شد: اگر بتوانیم قبل از تاریک شدن هوا آتش را مهار کنیم مشکل خاصی نخواهیم داشت، امیدوارم تا پایان امشب اطفای اولیه حریق به اتمام برسد.

 

کد خبر 989470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha