مطالبات دانش آموزان ما برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی است

آیت الله دژکام گفت: دغدغه و مطالبه های دانش آموزان ما که نسل چهارم و پنجم انقلاب محسوب می شوند برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی است و برگرفته از فرهنگ بیگانه نیست که این نقطه ارزش و قدرت فرهنگ ماست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (دوشنبه 12 آبان) در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و نمایندگان تشکل های دانش آموزی استان فارس به مناسبت 13 آبان گفت: روز دانش آموز نماد و فرصت واقعی برای استکبارستیزی است.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: دغدغه و مطالبه های دانش آموزان ما که نسل چهارم و پنجم انقلاب محسوب می شوند برخاسته از فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی است و برگرفته از فرهنگ بیگانه نیست که این نقطه ارزش و قدرت فرهنگ ماست.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: امروز در عرصه بین الملل شاهد جنگ تمدن ها و فرهنگ ها هستیم و برای اینکه در این میدان، از حقانیت خودمان بتوانیم دفاع کنیم باید تا جایی که می توانیم قوی باشیم.

وی تاکید کرد: این قوی شدن در همه عرصه ها تعریف می شود و عرصه علم و تکنولوژی گرفته تا عرصه های مختلف و گوناگونی مثل پزشکی و حتی نظامی را در بر می گیرد.

آیت الله دژکام ادامه داد: اگر کشوری مثل آمریکا در دنیا مستکبر است و به ملت های جهان زور می گوید چون در علم و عرصه نظامی به اندازه ای رشد کرده که دیگر دولت ها و ملت ها را به خود وابسته کرده است.

وی اضافه کرد: بنابراین اگر می خواهیم از استقلال کشورمان و از دینمان دفاع کنیم باید در همه زمینه ها رشد کنیم و به پیشرفت دست یابیم که این امر توسط شما دانش آموزان محقق می شود.

امام جمعه شیراز با تاکید بر تلاش و مجاهدت جوانان استان فارس گفت: تلاش این جوانان باید در بین تمام سطوح جامعه قابل دید و لمس باشد و ما به آینده ای که توسط جوانان برای ایران اسلامی ساخته شود امیدوار هستیم.

وی افزود: امروز دشمن به نسل جوان به ویژه نسل نخبه ما القا می کند که در این کشور آینده خوبی در انتظار شما نیست که این تصور غلط و سم مهلک است.

آیت الله دژکام تاکید کرد: آینده این کشور به دست جوانان ساخته می شود و هرچه هست متعلق به آنهاست و چه بسیار نخبگانی که در کشور ما امروز منشا اثر و تحول هستند و بسیاری از اتفاقات خوب به دست آنها رقم می خورد و چه بسیار نخبگانی که از کشور ما مهاجرت کردند اما حقیقتا احساس خوشبختی و سعادتمندی ندارند.

کد خبر 989515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha