دستگاه دیپلماسی کشور باید پاسخ دندان شکنی به هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه دهد

محفوظی خواستار پاسخ دندان شکن به هتک حرمت رئیس جمهور فرانسه از سوی دستگاه دیپلماسی کشور شد و گفت: قطعا توهین به پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلام حرکت کوچکی نیست که ما بخواهیم بی تفاوت و ساده از کنار آن بگذریم.

«سید مجتبی محفوظی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع) و همچنین با گرامیداشت ۱۳ آبان اظهار کرد: ۱۳ آبان در تاریخ جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ایام الله به ثبت رسید و به درستی یکی از روزهای خداوند متعال بود که جوانان آن زمان پیروزی بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی به تسخیر لانه جاسوسی آمریکای جنایتکار در ۱۳ آبان سال ۵۸ اشاره کرد و افزود: در آن دوران جوانان، دانش آموزان و دانشجویان ما موفق به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شدند تا این متجاوز برای همیشه از خاک میهن عزیز ما رخت بر کند و زمین مقدس کشورمان را رهایی بخشد، لذا ما این روز را گرامی داشته و یاد و خاطره شهدای دانش آموز و دانشجویان را زنده نگه می داریم.

 

وی تصریح کرد: همانگونه که در صدر پیروزی انقلاب اسلامی بزرگان و جوانان ما مواضعی ضداستکبار جهانی، آمریکایی و عوام و اتباع آن نیز داشتند ما هم آن مواضع را با همان شدت و حدت نسبت به استکبارگران جهانی و سرکردگان آن داریم.

 

محفوظی بر لزوم استمرار شعار مرگ بر آمریکا تا زوال استکبار تاکید کرد و ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان کردند آمریکا همانند کشتی تایتانیک غرق خواهد شد؛ آمریکا غیر از جهانخواری، استکبار، استبداد، استعمار و وارد کردن ظلم و ستم به مظلومین و مستضعفین جهان کار دیگری را برای جهان و حتی مردم کشور خود به دنبال نداشته است.

 

وی ضمن محکوم کردن اقدام توهین آمیز رئیس جمهور فرانسه به مقدسات اسلام و ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام (ص) عنوان کرد: تمام ادیان آسمانی و پیامبران الهی برای همه ملت ها هستند.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: همانگونه که ما مسلمانان به سایر ادیان آسمانی و انبیای الهی احترام می گذاریم سایر ملت ها به ویژه دولتمردان و سیاستمداران نیز باید نسبت به ادیان، مقدسات، اعتقادات و انبیاء الهی احترام کامل داشته باشند.

 

وی خواستار اقدامات فوری و پاسخ دندان شکن و سریع به هتک حرمت و حرکت نابخردانه رئیس جمهور فرانسه از سوی دولتمردان و دستگاه دیپلماسی کشور طبق پروتکل های بین المللی شد و بیان کرد: قطعا توهین به پیامبر اکرم (ص) و مقدسات اسلام حرکت کوچکی نیست که ما بخواهیم بی تفاوت و ساده از کنار آن بگذریم، لذا از دستگاه دیپلماسی کشور خواستار برخورد جدی و مناسب در این خصوص هستیم.

 

محفوظی تحریم کالاهای فرانسوی را نیز بهترین پاسخ مناسب و بزرگترین تودهنی به گستاخی رئیس جمهور فرانسه خواند و یاد آور شد: همه امت های اسلامی و ملت های مسلمان باید در این زمینه همکاری کنند.

 

کد خبر 989595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha