روند افزایشی کرونا در گلستان نگران کننده است

​جعفری بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تأکید کرد و گفت: روند افزایشی ویروس کرونا در استان گلستان نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «ناهید جعفری» صبح امروز(چهارشنبه ۱۴ آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تقریباً دو ماه خوب را در استان گلستان شاهد بودیم اما متأسفانه با پایان ماه صفر و برگزاری تجمعات و جشن ها در ماه ربیع الاول، مجدداً روند ابتلا به کرونا و تعداد بیماران کرونایی در گلستان افزایشی شد.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی گلستان روند افزایشی کرونا در گلستان را نگران کننده دانست و ادامه داد: ضریب انتقال نوع  فعلی ویروس کرونا با نوع ویروس در فصل بهار متفاوت است و اگر ۱۰ نفر در یک اتاق حضور داشته باشند که یک نفر آنها آلوده باشد به محض خروج از آن مکان تمامی آن ۱۰ نفر آلوده هستند.

 

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می کنیم از برگزاری مراسمات تجمعی اعم از جشن یا عزا پرهیز کنند و در صورت لزوم مراسم را با تعداد محدود برگزار کنند.

 

جعفری تصریح کرد: ضروری است ادارات و بانک ها نیز از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند و تدابیری اتخاذ کنند تا افراد به تدریج وارد محیط بانک یا اداره شوند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی گلستان بیان کرد: بهترین توصیه به مردم آن است که هر کسی نگران سلامت خود باشد و توصیه های بهداشتی را با جدیت بیشتری انجام دهند.

 

کد خبر 989732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha