کمبود ذخایر خونی در گلستان؛ بیماران چشم انتظار اهدای خون

​بنی عقیل از کمبود ذخایر خونی در استان گلستان خبر داد و گفت: مردم گلستان با اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

«سید صادق بنی عقیل» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: متاسفانه از لحاظ شیوع کرونا شرایط خوبی در استان گلستان برقرار شده بود اما اخیراً وضعیت کرونا در گلستان نیز روند افزایشی پیدا کرده است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: مردم و بهبودیافتگان کرونایی می توانند با مراجعه به مراکز انتقال خون نسبت به اهدای خون و اهدای پلاسما اقدام کنند.

 

وی بیان کرد: متاسفانه طی روزهای اخیر تعداد مراجعه کنندگان برای اهدای پلاسمای بیماری کووید۱۹ افزایش یافته است و این مسئله نشان می دهد شرایط گلستان مطلوب نیست.

 

بنی عقیل از کمبود ذخایر خونی در استان گلستان خبر داد و افزود: عمر خون و فرآورده های خونی کوتاه است و هیچ جایگزینی ندارد و تنها راه مساعدت و همراهی مردم گلستان در یاری رساندن به بیماران نیازمند خون است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان گفت: مردم به شکرانه نعمت سلامتی نسبت به اهدای خون اقدام کنند و به هیچ عنوان نگران رعایت پروتکل های بهداشتی نباشند چراکه افراد سالم به مرکز انتقال خون مراجعه می کنند.

 

وی تصریح کرد: بسیاری از بیماران از جمله کودکانِ بیمار نیاز به خون و پلاکت دارند و چه خوب است افراد سالم به شکرانه نعمت سلامتی به یاری بیماران بشتابند.

 

بنی عقیل به شرایط اهدای پلاسما در بهبودیافتگان کرونا اشاره کرد و یادآور شد: مبتلایان به کرونا یک ماه پس از بهبودی می توانند برای اهدای پلاسما اقدام کنند و با این اقدام در نجات جان دیگر بیماران کرونایی سهمی داشته باشند.

 

کد خبر 989740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha