شیوع موج جدید کرونا در جنوب کرمان 

امین سعیدی گفت: روند افزایشی مبتلایان سرپایی و بستری بیماری کرونا در جنوب استان در طی روزهای اخیر حکایت از شیوع موج جدیدی از این بیماری کرونا در منطقه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «امین سعیدی» گفت: ️روند افزایشی مبتلایان سرپایی و بستری بیماری کرونا در جنوب استان در طی روزهای اخیر حکایت از شیوع موج جدیدی از بیماری کرونا در این منطقه دارد.









مدیر گروه بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی ضمن ابراز نگرانی، خاطرنشان کرد: ردپای حضور بیماران ‌مبتلا در مراسم های شادی و عزا و همچنین درگیری های خانوادگی این بیماری حاکی از قدرت سرایت این بیماری در موج جدید است.









️وی افزود: نکته قابل تامل اما نگران کننده در بیمارانی که درگیری خانوادگی این بیماری را پیدا می کنند این است که بسیاری تصور می‌کنند که در جمع خانوادگی خود مبتلا به این بیماری نمی‌شوند، فاصله گذاری اجتماعی ،پوشیدن ماسک و شستن دست ها در سطح جامعه تا حدودی قابل قبول است اما بسیاری از مردم در منزل و خانواده موارد فوق را فراموش می کنند و هر کدام از ما در حال حاضر می توانیم ناقل بدون علامت این بیماری باشیم.






 

سعیدی تاکید کرد: در بازدید های آخر هفتگی و عیادت سالمندانی که در اطراف ما وجود دارند باید بسیار مراقب بود، افرادی که تا الان از آنها مراقبت کرده ایم، مبتلا به این بیماری نشوند.









مدیر گروه بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی ابراز کرد: علاوه بر انتقال اجتماعی این بیماری پررنگ شدن انتقال خانوادگی و خانگی این بیماری نقش خانه، خانواده و دورهمی های خانوادگی را بیش از پیش برای ما مشخص می کند.

 

 







️وی اظهار کرد: هیچ دارو و مکمل غذایی نمی تواند به اندازه سه اصل فاصله گذاری اجتماعی، خانگی پوشیدن ماسک و شستن دست ها در پیشگیری از ابتلا به این بیماری سودمند واقع شود.


 

 

 





️سعیدی با بیان این مطلب که موج سوم و سهمگین کرونا در سرتاسر ایران و جنوب خود را نشان می دهد، عنوان کرد: ان شاءالله جنوب کرمان با کمترین تلفات از این موج گذر می کند به شرط این که هر خانه و هر خانواده یک پایگاه بهداشتی باشد، فاصله‌گذاری اجتماعی در تجمع های آخر هفته رعایت شود.








این متخصص بیماری های داخلی تاکید کرد: باید در خصوص عدم حضور در مراسم های عزا و شادی و نیز نسبت به عدم برگزاری این گونه مراسم ها توسط صاحبان عزا و شادی، آگاهی بخشی کرد.







وی ضمن توصیه، بیان کرد: مردم به جای خرید و مصرف مکمل های مختلف غذایی و یا آنتی بیوتیک های مختلف هزینه اش را صرف خرید و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کنند هنوز هیچ ماده غذایی و یا استنشاقی برای پیشگیری از این بیماری تایید نشده متاسفانه مصرف خودسرانه و زیاد داروهای مختلف و مکمل‌های غذایی بسیاری از مردم را دچار عوارض این داروها و مقاوم شدن میکروب‌ها به آنتی بیوتیک ها کرده است.








سعیدی اضافه کرد: داروهایی همچون پنی سیلین، لووفلوکسازین، سفتریاکسون و آزیترومایسین هیچ نقشی در پیشگیری و یا بهبود بیماری کرونا ندارند و تنها داروی آزیترومایسین از این رو که باکتری ها همزمان با این ویروس موجب عفونت ثانویه نشوند با تعداد کم و تنها در یک دوره توصیه شده اما این آنتی بیوتیک هیچ نقشی در از بین بردن این ویروس ندارد.


 






️مدیر گروه بیماری های داخلی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: هنوز بهترین درمان برای بیماران مبتلا به بیماری کرونا که علائم ریوی مثل سرفه و یا تنگی نفس ندارند قرص های مسکن خصوصا قرص سرماخوردگی بزرگسالان بوده و همچنین استراحت در منزل از درمان های خوب و موثر بیماران بدون علائم ریوی است.








️وی تاکید کرد: ۸۵ تا ۹۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا تنها با مصرف مسکن ساده و استراحت در منزل بهبود می‌یابند.


 

 

 




سعیدی خاطرنشان کرد: از آنجا که در قرص سرماخوردگی بزرگسالان استامینوفن به اندازه کافی وجود دارد توصیه می شود در صورت عدم بهبود درد بیماران از داروهای مسکن ساده‌ای چون ناپروکسن استفاده شود.







️ این متخصص بیماری های داخلی در خاتمه تصریح کرد: لازم است عرض کنم با شعار هر خانه یک پایگاه بهداشتی، راه حل خاموش کردن این موج جدید و سهمگین کرونا در جنوب استان از مسیر مطب ها، بیمارستان ها و یا تنها دانشگاه علوم پزشکی جیرفت نمی گذرد و کلیه ارگان ها، مسئولین، دستگاه ها و از همه مهم تر کلیه مردم در برابر پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس مسئول اند.

کد خبر 989745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha