مساجد مسلمانان بوسنی ، مراکز فعالیت های فرهنگی و دینی در «آیووا» آمریکا

پناهندگان بوسنیایی به «آیووا» آمریکا به محض ورود به این ایالت فقدان فعالیت های فرهنگی و مذهبی را احساس کردند و مدت زیادی طول نکشید که اولین مسجد بوسنیایی در «دموین» تاسیس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « desmoinesregister»، کار ساخت مرکز اسلامی و مسجد شهروندان بوسنیایی شهر «گرنجر» واقع در ایالت آیووا در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و در حال تکمیل است.

 

این مسجد دارای یک مناره بلند به ارتفاع 130 فوت است که کار ساخت آن به زودی به پایان می رسد.

 

این مسجد که در نزدیکی تنها گورستان مسلمانان در مرکز آیووا ساخته شده است ، شامل یک مرکز خانوادگی ، یک زمین فوتبال و یک مناره مورد استفاده برای پخش صدای اذان خواهد بود.

 

 

 

«الودین سیواک»،رئیس مرکز فرهنگی و اسلامی بوسنیایی ها در «دموین»،شهری در ایالت آیووا برای بازدید از مراحل نهایی پروژه ساخت مسجد از این پروژه بازدید کرد.

 

بوسنیایی ها از اواسط دهه 1990 مهاجرت به آمریكا را به عنوان پناهندگان آغاز كردند ، زیرا جنگ در یوگسلاوی سابق سرزمین آنها را ویران كرد.

 

 

بسیاری از این پناهندگان ، شاید در حدود 30 هزار نفر از آنها در منطقه بزرگ «دموین» مستقر شدند.

 

این پناهندگان به محض ورود فقدان فعالیت های فرهنگی و مذهبی را احساس کردند و مدت زیادی طول نکشید که اولین مسجد بوسنیایی در «دموین» تاسیس شد.

 

 

این مرکز از زمان تاسیس در سال 2005 میلادی به تعداد زیادی از مردم بوسنیایی در در دموین بزرگ خدمت کرده است. این مسجد در یک فضای تجاری قبلی در گوشه ای از هیکمن و نازل بیور قرار دارد.

 

به دلیل رشد استثنایی جامعه مسلمانان ، مرکز اسلامی و فرهنگی بوسنیایی اکنون در حال ساخت یک مسجد جدید در گرنجر است.

 

 

با ساخت این مجموعه عظیم ، جامعه مسلمانان امیدوار است که بتواند مجموعه خدمات بیشتری را به شهروندان ارائه دهد.

 

اکثر افرادی که در این جامعه زندگی می کنند بوسنیایی هستند. به همین دلیل ، جامعه به سمت خدمت به فرهنگ و میراث جامعه بوسنیایی در دموین سوق داده شده است.

 

بیشتر گفتگوها در داخل جامعه  به غیر از نماز که به زبان عربی انجام می شود ، به زبان بوسنیایی انجام می شود.

 

کد خبر 989809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha