آیین عمامه گذاری ۱۶ طلبه حوزه علمیه همدان برگزار شد

حجت الاسلام ملیحی گفت: به مناسبت سالروز میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مراسمی محدود و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشت تعداد ۱۶ نفر از طلاب استان همدان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

حجت الاسلام «سید محمد رضا ملیحی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: بسیاری از طلاب زمانی که در این مسیر قدم می‌گذارند و وارد حوزه می‌شوند با استقامت خود، ادامه دهنده راه انبیا هستند، بنابراین باید مراقب وسوسه‌های شیطانی در ادامه راه خود باشند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان  خطاب به طلاب با تاکید بر اینکه تزکیه جز برنامه‌های رسول اکرم(ص) بود، افزود: طلاب باید با الگو قرار دادن سیره پیامبر اسلام (ص)، نسبت به تزکیه نفس خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و از آن غافل نشوند.

 

وی با بیان اینکه طلاب علوم دینی از ابتدای ورود به حوزه با خواست و انگیزه یادگیری و علم آموزی برای خدا مسیر خود را آغاز می کند، گفت: از یک طرف به دوش گرفتن رسالت و تکلیف در این حرکت اهمیت دارد و از سوی دیگر، طلبه برای مادیات و مدرک درس نمی خواند، بلکه هدفش خدمت به دین است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان افزود: وقتی برای خدا کار کنیم و دل انسان الهی شود، همه چیز در برابر این امر و نظر فرد، کوچک خواهد بود.

 

گفتنی است، به مناسبت سالروز میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، در مراسمی محدود و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشت تعداد ۱۶ نفر از طلاب استان همدان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

کد خبر 989899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha