روند تامین اعتبار در حوزه بیمارستانی طولانی است

دنیامالی پروسه تامین منابع مالی در حوزه بیمارستانی را روندی طولانی دانست و گفت: طولانی بودن این روند بدهکاری و انباشتگی در مسائل مالی را به‌دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، « احمد دنیامالی» امروز (چهارشنبه، 14 آبان ) در جلسه بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان انزلی با بیان اینکه انزلی در شاخص های عمومی بهداشت و درمان در بین واحد های مختلف استان دارای رکورد است، اظهارکرد: شهرستان بندرانزلی در این زمینه می تواند به صورت پایلوت عمل کند. انزلی علی رغم همه تهدیداتی که به دلیل ویروس کرونا متحمل شده، توانسته است کاستی های حوزه بهداشت و درمان را شناسایی و برای رفع نواقص در این بخش اقدام کند.

 

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بیمارستان انزلی برای تامین نیروی انسانی خود از قبیل پزشک، پزشک متخصص، پرستار و نیروی خدماتی با مشکل مواجه است. حادثه خیز بودن جاده های این شهر نیاز به استقرار پایگاه انتقال خون انکال را ضروری می کندو این امر با عنایت ویژه دانشگاه علوم پزشکی گیلان میسر خواهد بود.

 

وی همچنین بر استفاده از نیروی متخصص بومی و پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه پردیس تاکید کرد.

 

*لزوم ایجاد پایگاه اورژانس در محور انزلی- رضوانشهر

«اسماعیل میر غضنفری» نیز در این جلسه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش بهداشت و درمان، گفت: کمبود نیرو در بخش‌های مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا اتفاق افتاده و این مشکل باید به هر نحو ممکن رفع شود.

 

فرماندار انزلی تصریح کرد: این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان نیازمند پزشک، دندان پزشک و بهورز در خانه های بهداشت شهری و روستایی است.

 

وی در ادامه از دانشگاه علوم پزشکی گیلان تسریع در روند احداث مرکز خدمات امام علی (ع) را خواستار و یاد آور شد: امیدواریم این مرکز با کمک مسئولان هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

 

وی انزلی را شهر مقصد گردشگری اعلام کرد و افزود: وقوع تصادف جرحی در محور انزلی به رضوانشهر نیاز به ایجاد پایگاه اورژانس 115 در این مسیر را ضروری کرده است.

 

* راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان در انزلی

«مرتضی فلاح کرکان» نیز از راه اندازی کلینیک غربالگری سرطان در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه در ساختار این کلینیک نیروی انسانی لحاظ نشده و راه اندازی آن نیازمند مساعدت دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.

 

رییس بیمارستان شهید بهشتی انزلی به قدیمی بودن پایگاه انتقال خون این شهرستان اشاره کرد و یاد آور شد: متاسفانه ضریب انتقال خون در استان گیلان ضعیف شده است و علاوه بر آن خدمات بانک خون در انزلی انجام نمی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان شهید بهشتی انزلی باید بتواند از پتانسیل دانشگاه پردیس در این شهرستان استفاده کند چراکه این امر ارتقا شهرستان و استان را در بخش بهداشت و درمان به دنبال دارد.

کد خبر 990020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha