روزانه ۳۵۰ تانکر فاضلاب صنعتی و خانگی خود را در کشف‌ رود تخلیه می کنند

حیدری با بیان اینکه بر اساس قانون شهرداری‌ ها و شوراها، مسئولیت مدیریت‌ شهری در حوزه حریم شهر فقط حفاظت از اراضی است، گفت: روزانه حدود ۳۵۰ تانکر، فاضلاب صنعتی و خانگی خود را در کشف‌ رود تخلیه می‌کنند که تصویر بسیار تاسف ‌باری را رقم می‌زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد رضا حیدری» عصر(۱۴ آبان) در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه سپتاژ با بیان اینکه براساس قانون شهرداری‌ ها و شوراها، مسئولیت مدیریت‌ شهری در حوزه حریم شهر فقط حفاظت از اراضی است و فراتر از آن مسئولیتی نداریم، گفت:با این وجود، شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری در این دوره، براساس مسئولیت‌پذیری اجتماعی به این عرصه ورود کرد، فراتر از مسئولیت خود برای حریم شهر متعهد شد و به عنوان یک اصل آن را در دستورکار خود قرار داد.

 

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه روزانه حدود ۳۵۰ تانکر، فاضلاب صنعتی و خانگی خود را در کشف‌رود تخلیه می‌کنند که تصویر بسیار تاسف‌باری را رقم می‌زند، گفت: شورای پنجم در شرایط سخت اقتصادی و تنگناهای مالی، ۷۵ میلیارد تومان برای ساخت تصفیه‌خانه سپتاژ اعتبار مصوب کرده که براساس برآوردها این اعتبار تا ۱۰۰ میلیارد تومان هم افزایش می‌یابد.

 

وی خاطرنشان کرد: این اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی را اختصاص می‌دهیم چراکه سلامتی شهروندان و تامین امنیت غذایی آن‌ها برای ما اولویت نخست است.

 

حیدری  با اشاره به تفاهمنامه بین‌بخشی که با نظارت استاندار سابق خراسان رضوی امضاء و مدیریت و هماهنگی آن به شهرداری مشهد واگذار شده است، گفت: در کنار مدیریت شهری مشهد، تمامی دستگاه‌ها براساس مفاد تفاهمنامه باید به وظایف خود عمل کنند و نسبت به تعهد خود مقید باشند تا هرچه زودتر شاهد به سرانجام رسیدن این پروژه ارزشمند برای شهر مشهد و روستاهای اطراف باشیم.

کد خبر 990071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha