چهارپروژ ملی با بیش از۱۷۰ میلیارد اعتبار در لنده در حال اجراست

موسوی گفت: در یک سال گذشته بیش از چهار پروژه مهم ملی در سطح شهرستان لنده با اعتباری افزون برای ۱۷۰ میلیارد تومان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز پنجشنبه (۱۵ آبان) «خدادوست موسوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نقش موثر خبرنگاران در پویایی جامعه گفت: یکی از مهمترین ارکان توسعه فراگیر جامعه، اصحاب رسانه و خبرنگاران فعالی هستند که زبان گویای مشکلات و عملکرد مردم و مسئولان هستند.

فرماندار شهرستان لنده، تصریح کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم در بیان مشکلات و عملکرد مسئولان در حوزه های مختلف هستند که این رفتار دو سویه باعث پیشرفت و عمران جامعه می شود و مسئولیت پذیری در جامعه باعث تلاش مضاعف برای خدمت رسانی بهتر به مردمی است که ولی نعمت ما هستند.

وی افزود: در طول یکسال و نیم خدمت در سطح شهرستان لنده و از همان روز تودیع و معارفه تاکید بر توسعه عمرانی و زیرساختی در پروژه های شهرستان لنده بوده است و برابر برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش های خوبی با امکان سنجی در بازدید های مختلف صورت گرفته است.

موسوی تاکید کرد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های مناطق و احصاء مشکلات، عمق محرومیت ها زیاد است و نیازمند کار و تلاش مضاعف بوده که در حوزه های مختلف این نیازمندی با رعایت اولویت ها شناسایی و در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: دنبال پروژه های حیاتی و مهم برای شهرستان بودیم که قطعه اول پروژه ملی لنده به تشان در فاز اول با اعتباری افزون بر 47 میلیارد تومان اجرایی شد که فاصله 145 کیلومتر مسیر کنونی سه راهی امیر حاضر در بهبهان تا ورودی تونل کوه پات در دهدشت را به طول 42 کیلومتر کاهش خواهد داد و در آینده این مسیر به عنوان شاهراه ارتباطی جنوب به مرکز کشور خواهد بود.

فرماندار شهرستان لنده گفت: در حوزه برق شهرستان لنده، پروژه ملی ایستگاه 100 مگاواتی برق دژه کوه با اعتبار بیش از 100 میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شد و بخشی از خط انتقال از محل روستای سرپری تا ایستگاه به طول 10 کیلومتر در حال اجرا است.

وی تاکیدکرد: فاضلاب شهری لنده یکی دیگر از پروژه های ملی است که در سطح شهرستان با 11میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت آب و فاضلاب از سمت بخش شرقی شهر لنده در حال اجرا است.

موسوی گفت: بحث بیمارستان 32 تختخوابی لنده نیز با پیگیری های مهم صورت گرفته از سوی فرزندان این شهرستان از مرکز تا شهرستان در حال اجرا است که نقش مهمی در توسعه بهداشت و درمات شهرستان خواهد داشت.

فرماندار شهرستان لنده اظهار کرد: با توجه به مشکلات کشور در حوزه اعتبارات تلاش های خوبی برای کارهای عمرانی در سطح شهرستان لنده اجرایی شده است.
 
وی افزود: تا قبل از این پروژه ملی فعالی در سطح شهرستان لنده وجود نداشت ولی در یک سال گذشته چهار پروژه مهم ملی با پیشرفت خوبی در حال کار هستند که ماحصل آن آینده درخشان برای شهرستان لنده است.

این مقام مسئول افزود: مجموعه اعتبارات شهرستانی و استانی و ماده 10 و 12 بیش از 40 میلیارد تومان بوده است که دو سال گذشته بیش از 75 میلیارد تومان بوده که این از محل اعتبارات مختلف بوده است و جدا از اعتبارات ملی پروژه ها است؛ ولی متاسفانه عدم تخصیص اعتبارات مشکل اصلی است که شاید 30 درصد آن تحقق یابد ولی با توجه به حضور بنیاد و توجه ویژه استاندار در حوزه اعتبارات مختلف نیز حمایت شده ایم.

فرماندار شهرستان لنده یادآوری کرد: اولویت سنجی و نیاز مندی های مهم در مناطق احصا شده است و مثلا در منطقه ای در حوزه جاده روستایی مشکل داریم اولویت جاده است و یا در حوزه گردشگری و یا تامین آب شرب مشکل داریم که اولویت را به آن اختصاص می دهیم و جایی هم مشکل ارتباطات داریم که تمرکز را روی آن خواهیم گذاشت.
 
وی افزود: در حوزه بخش موگرمون مشکلاتی داشتیم که زیر سازی و آسفالت آن از سوی بنیاد در حال کار است و در بخش مرکزی نیز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال برگزاری مناقصه برای آسفالت جاده های روستایی هستیم که بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها است که با مشارکت 50 درصدی برگزار می شود.


موسوی بیان کرد: در بحث پروژه گردشگری موگرمون نیز بیش از 7میلیاردتومان اعتبار داریم که جز پروژه های جهش تولید است که پروژه همچنان فعال است.

وی افزود: پروژه آبیاری دشت بن نیز با تلاش های صورت گرفته مجوز ماده23 اخذ شد و آماده سازی برای مناقصه آن در آینده نزدیک اجرایی می شود که سقف کمک بنیاد  7 و نیم میلیارد تومان و اعتبار تخصیصی کمیته برنامه ریزی شهرستان بیش از یک میلیارد تومان است که بیش از 350هکتار از زمین های کشاورزی را زیر کشت خواهد برد که تاثیر زیادی در اشتغال و تولید خواهد داشت.

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: در بحث حوزه کشاورزی و کشت گیاهان دارویی کارهای خوبی در حال شکل گیری است که توجه به خط لوله انتقال آب در سرحدات و توجه به جاده های بین مزارع با همکاری بنیاد علوی در حال کار است.

وی افزود: در حوزه کانال کشاورزی روستای موگر نیز کارهای خوبی صورت گرفته است که بیش از 350 هکتار از اراضی دیم روستای موگر (شهید طیب) به زیر کشت غرقابی خواهد رفت که اعتبار آن 850 میلیون تومان با مشارکت بنیاد علوی در حال اجرا است.

موسوی اظهار کرد: توجه به بحث احداث شهرک گلخانه ای در روستای مالشیخ با بیش از 13 هکتار می تواند نقش مهمی در تحقق شعار سال و اشتغالزایی فزندان این منطقه داشته باشند که مشکلاتی معارضاتی دارد که در حال رفع این مشکلات هستیم.

وی افزود: پل تراب امروز و با پیشرفت 70 درصدی در حال کار است که عرشه های آن تا روزهای آینده تکمیل خواهد شد که امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم به بهره برداری برسانیم.


این مقام اجرایی گفت: در بحث گازرسانی به روستاها نیز تلاش های خوبی صورت گرفته است که روستاهای تابعه قیام و چهارراه آل طیب تحت پوشش قرار می گیرند که بیش از 12 میلیارد تومان از اعتبار این پروژه در حوزه شهرستان لنده است.

وی افزود: در بحث پل روستای وحدت و جاده الگن نیز کارهای خوبی با مشارکت بنیاد علوی در حال کار است که نقش مهمی در توسعه راه های شهرستان خواهد داشت.

موسوی بیان کرد: سه دکل مخابراتی در دو بخش موگرمون و مرکزی نصب و راه اندازی شده است که با راه اندازی این دکل ها شاهد رفع مشکلات ارتباطی روستاها هستیم و روستاهای باقی مانده نیز چشم انتظار تکمیل و نصب سایر دکل ها است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما بحث پراکندگی روستاها است که این کار خدمات رسانی را سخت کرده است.

فرماندار لنده اظهار کرد: در حوزه آموزش و پروش نیز تلاش های خوبی با همکاری بنیاد صورت گرفته است که جای تقدیر دارد که با تکمیل مدارس دم تنگ لنده، شهرک فجر روند خوبی در حال اجرایی است.

وی افزود: در حوزه ساماندهی گلزار شهدا و توجه به روستاها تلاش های خوبی با همکاری بنیاد در حال کار است که این روند درحال بروز رسانی است.

موسوی اذعان کرد: در بحث جاده های عشایری با مشارکت بنیاد علوی ایجاد و نصب پل جاده دلی خیارکار بود که سال های گذشته تلفات انسانی در این نقطه داشتیم که امروز با مشارکت بنیاد این مشکل برطرف شد و دو دستگاه پل نیز در مسیر جاده دلی مهرجان اجرایی شده است.

وی افزود: در حوزه ورزش نیز 7 چمن مصنوعی در دست کار است که با تامین سایر اعتبارات شاهد جهش خیلی خوبی در حوزه ورزش خواهیم بود.

فرماندار لنده تصریح کرد: توجه به ورزش روستایی از عمده فعالیت های است که در بحث حوزه ورزش مورد توجه قرار گرفت که سرانه ورزش شهرستان را ارتقا خواهد بخشید.

وی افزود: در بحث آسفالت روستاهای سرآسیاب و مال ملا  و شهرک های سرآسیاب و فجر را داشتیم که با زیرسازی های صورت گرفته و با راه اندازی کارخانه آسفالت شاهد پیشرفت خوب پروژه ها خواهیم بود.

موسوی گفت: جانمایی پل امید در بین دو شهرک فجر و شهید رجایی یکی از اقدامات مهمی است که برای ارتباط این دو شهرک خواهد بود ولی انتظاری که از مسولان شهرداری وشورای شهر داریم توجه بیشتر به مبلمان شهری. سیمای شهری بود که امیدواریم از ظرفیت بنیاد علوی در جهت اجرای کارهای زیر ساختی در حوزه مبلمان شهری کارهای خوبی شکل گیرد.

فرماندار شهرستان لنده اذعان کرد: در حوزه فرهنگ و هنر بحث جانمایی فرهنگسرای شهرستان لنده بود که در کمیسیون ماده 5 مجوز احداث آن به ارشاد اسلامی با همکاری شهرداری در محل پارک شهید فهمیده صورت گرفته است.

وی افزود: تکمیل و راه اندازی ساختمان فرمانداری یکی از برنامه های مهمی بود که نیاز بود و به زودی نیز محوطه سازی آن اجرایی خواهد شد.

موسوی در ادامه در حوزه بهداشت و درمان گفت: مرکز بستر درمانی به همت بنیاد علوی ساخته شده است که به زودی با تامین تجهیزات این مرکز آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهد شد و بحث اورژانس 115 قیام بود که در هفته دولت کلنگ زنی شد و به دنبال اورژانس بین جاده ای برای بخش موگرمون هستیم.

فرماندار شهرستان لنده در حوزه کرونا اظهار کرد: بیش از 40 جلسه با بیش از 400 مصوبه در حوزه بیماری کرونا و بحث پیشگیری از کرونا داشتیم که تلاش های خوبی با مشارکت ادارات و نهادها و مشارکت اردوهای جهادی و گروه های مردمی شکل گرفته است که تلاش مجموعه های بسیج و سپاه و تشکل های غیردولتی نیز قابل تقدیر است.

وی افزود: در بحث آمارها نیز روند رو به رشدی علی غم همه تاکیدات داریم ولی متاسفانه بحث عدم رعایت این پروتکل ها باعث افزایش آمارها شده است.

موسوی گفت: کرونا وقت زیادی از انرژی مردم و مسئولان را گرفت ولی در بحث انتخابات خیلی عالی مدیریت شد و از حضور مردم نیز باید قدردانی کنیم.

فرماندار با اشاره به حوادث آبان ماه سال گذشته در حوزه بنزین نیز بیان کرد: بینش خیلی خوب مردم و درک درست مسائل مختلف باعث شد تا هیچ موردی امنیتی در این شهرستان اتفاق نیافتد که تلاش شبانه روزی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و مردم قابل تقدیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مجموع تمام آن تلاش ها در حوزه های مختلف باعث شده است تا اعتبارات ملی ما بیش از 170 میلیارد تومان شود که در حوزه پروژه های شهرستان نیز بیش از 75 میلیارد تومان اعتبار در حال کار است که قطعا آینده روشنی را برای این شهرستان رقم خواهد زد، امیدواریم ادارت و نهادها از ظرفیت بنیاد نهایت بهره لازم را ببرند.

 

کد خبر 990246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha