ابنیه های تاریخی انزلی به لحاظ فنی در کشور حائز اهمیت است

حلاج پور ابنیه های تاریخی انزلی را به لحاظ فنی در کشور بسیار حائز اهمیت اعلام کرد و گفت: براساس برنامه ششم توسعه سال ۹۶ کلیه دستگاه های کشوری و لشکری باید نسبت به تملک دارایی و حفظ و نگهداری بناهای ثبت ملی بکوشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «مسعود حلاج پور» امروز (پنجشنبه، 15 آبان ) در جلسه رفع موانع ابنیه میراثی که در فرمانداری انزلی برگزار شد گفت: باید گره های ابنیه میراثی محدوده میدان بررسی و موانع موجود رفع شود.  

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: در مجموع هشت بنا در انزلی با هزینه میراث مرمت و بازسازی شده است و به دنبال راه اندازی موزه ورزش در ساختمان دادگستری هستیم.

 

وی با بیان اینکه انزلی یک شهر طولی و کشیده است که به علت وجود تالاب قابلیت رشد در بافت شهری را ندارد، گفت: محدوده بزرگی از این شهر نیز در بافت تاریخی قرار دارد به همین منظور باید موانع موجود به دقت بررسی شود.

  

وی بر بهره گیری از ظرفیت مدارس بلااستفاده تاکید و تصریح کرد:  از این مدارس می توان برای برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سفره خانه های سنتی، بوم گردی، اقامتی و ... استفاده کرد و فرمانداری می تواند بر اساس اولویت های مدنظر این مکان ها را در اختیار هنرمندان قرار دهد. این اداره کل آمادگی پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به این متقاضیان را دارد.

 

حلاج پور احداث بازارچه صنایع دستی در مبادی ورودی و خروجی شهر انزلی را یکی از ضروریات این منطقه عنوان کرد و افزود: رایزنی ها در این خصوص انجام شده و در صدد تامین اعتبار برای این بخش هستیم. این شهرستان از شهرستان‌های نمونه در بخش صنایع دستی به شمار می رود و حصیر بافی روستای آبکنار در گیلان رتبه نخست را در این زمینه دارد.

 

به گفته وی انزلی در بخش صادرات و ارز آوری از شهرهای مهم و نمونه استان و کشور است که در این حوزه می تواند از ظرفیت منطقه آزاد برای صادرات به کشورهای اوراسیا استفاده کند.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انزلی نیز در این جلسه بر تاسیس موزه مردم شناسی و موزه ورزش تاکید کرد و گفت: امیدواریم با مساعدت شهرداری انزلی مطالبات مردم انزلی تحقق یابد و ما شاهد افتتاح پروژه های میراثی تا پایان کار دولت تدبیر و امید باشیم.

 

ابوالفضل گودرزوند چگینی اعلام کرد: در صورت مساعدت اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان می توانیم برای بهره برداری و زیباسازی پل غازیان اقدام کنیم .   

کد خبر 990300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha