۴۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان به شبکه شاد دسترسی دارند

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: ۴۰ درصد دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان به شبکه شاد دسترسی دارند و بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت از شبکه شاد محروم هستند.

خلیل رنجبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان کردستان اعلام کرد: گسترش ویروس کرونا و تعطیلی مدارس موجب شد تا آموزش‌های مدارس در سراسر کشور در بستر فضای مجازی و از طریق شبکه شاد صورت گیرد اما نبود امکانات از جمله گوشی هوشمند و یا عدم دسترسی به اینترنت به یکی از مشکلات اساسی دانش‌آموزان و والدین آنها تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها ۴۰ درصد از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان به شبکه شاد دسترسی دارند، عنوان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نداشتن گوشی هوشمند و تبلت از شبکه شلد محروم هستند ‌ نیاز است خیرین و مسوولان با حمایت‌های خود زمینه استفاده دانش‌آموزان از شبکه شاد را فراهم کنند.

 

وی بیان کرد: به منظور حمایت از دانش‌آموزان کمتر برخوردار کارگروه تدوین الگوی جامع و نوین برای ارائه خدمات حمایتی، ایجاد مشارکت خیرین و نیکوکاران در آموزش و پرورش استثنایی استان تشکیل شده است.

 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان افزود: با اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدامات موثری در راستای جلب مشارکت خیرین و کمک به شکوفایی استعدادهای نهفته دانش‌آموزانی که به علت کمبود امکانات و تجهیزات در معرض خطر افت تحصیل هستند، انجام گرفته است.

 

رنجبر در پایان گفت: ۱۰۰ درصد معلمان در شبکه شاد فعالیت دارند و با تهیه درسنامه و بسته‌های حمایتی آموزش‌های لازم را در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهند.

کد خبر 990348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha