همکاری مددکار خانواده با معتمدین محل برای شناسایی مددجویان استان

شجاعان گفت: مددکاران خانواده این نهاد و مراکز نیکوکاری برای شناسایی نیازمندان واقعی در کنار تحقیقات تخصصی از معتمدین محلات نیز کمک می‌گیرند، کمیته امداد در هر محله چند معتمد دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد شجاعان» در دیدار با رئیس دادگستری استان یزد بابیان اینکه 48 هزار مددجو تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: مددکاران خانواده این نهاد و مراکز نیکوکاری برای شناسایی نیازمندان واقعی در کنار تحقیقات تخصصی از معتمدین محلات نیز کمک می‌گیرند، کمیته امداد در هر محله چند معتمد دارد.

وی با اشاره به خدمات حقوقی و قضائی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت در کنار خدمات حمایتی گفت: طی شش‌ماهه نخست امسال حدود ۵۰۰ مورد خدمات مختلف حقوقی و قضایی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ارائه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: ارائه مشاوره‌های حقوقی، تنظیم اظهارنامه، دادخواست، شکوائیه، لایحه دفاعیه، شرکت در جلسات دادرسی، راهنمایی و حمایت حقوقی برای اجرای احکام و سازش بین اصحاب دعوی و همچنین معرفی مددجویان برای اخذ وکیل معاضدتی ازجمله اقدامات حقوقی این نهاد برای خدمت‌رسانی به جامعه هدف تحت حمایت است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تشویق مددجویان به ایجاد اشتغال پایدار و دستیابی به توانمندی و خودکفائی اقتصادی از رویکردهای مهم کمیته امداد است، تصریح کرد: طی شش‌ماهه نخست امسال ۴۳ میلیارد و ۷۰۷ میلیون تومان وام اشتغال برای ایجاد ۱۱۸۱ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد.

شجاعان گفت: توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنعت، معدن و خدمات و همچنین مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع‌دستی در مناطق محروم از دیگر رویکردهای این نهاد در توانمندسازی محرومان است.

شایسته ذکر است رئیس دادگستری استان یزد در این دیدار به پویش « هر کارمند حامی فرزند معنوی» پیوست و از کارمندان دادگستری برای پیوستن به این پویش و حمایت از ایتام و محسنین (فرزندان نیازمند غیریتیم) دعوت به عمل آورد.

کد خبر 990579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha