بی‌تأثیری انتخابات آمریکا در سیاست خارجی این کشور علیه ایران/ برخی تفکراتی ساده‌اندیشانه دارند

آقازاده با بیان اینکه انتخابات آمریکا در سیاست خارجی، تحریم‌های اقتصادی و دشمنی این کشور علیه ایران هیچ تأثیری ندارد گفت: برخی در داخل کشورمان در این مورد تحلیل‌ها و تفکراتی ساده‌اندیشانه دارند.

«سیدعلی آقازاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و رقابت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: برخی در داخل کشورمان در مورد این انتخابات و تأثیر آن بر روی مسائل اقتصادی، تحریم‌ها و سیاست‌ خارجه آمریکا تحلیل‌ها و تفکراتی ساده‌اندیشانه دارند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه کشور آمریکا همواره مدعی دموکراسی و انتخابات آزاد بوده و سایر کشورها را فاقد دموکراسی تلقی کرده است عنوان کرد: آمریکا همیشه سعی کرده که در روند برگزاری انتخابات آزاد در سایر کشورها تردید ایجاد کند و به همین سبب آنان را مورد فشار، تهدید و تحریم قرار می‌دهد.

 

آقازاده با تاکید بر اینکه در آمریکا به غیر از دو حزب دموکرات و  جمهوری‌خواه حزب دیگری قدرت ندارد و سیاست اجازه ورود گروه‌های حزبی دیگر به صحنه انتخابات را در این کشور نمی‌دهد تصریح کرد: در آمریکا با بازیگری دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه حاکمیت سرمایه و کاپیتالیسم را شاهد هستیم و همین موضوع در مقدرات و سیاست‌های این کشور تعیین کننده است.

 

وی در مورد اینکه دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا همدیگر را به فساد، تقلب و رفتار علیه قانون و نظام حاکم بر این کشور متهم می‌کنند مطالبی بیان داشت و افزود: همه دنیا در حال مشاهده این رفتارها و اتفاقات در آمریکا هستند و قطعا این‌گونه تنش‌ها و دوگانه‌گویی‌ها آثار و تبعاتی برای این کشور دارد.

 

نماینده مردم رشت در مجلس یکی از آثار و تبعات جو فعلی ایجاد شده در آمریکا را با وجود ادعای پوچ دموکراسی و نشان‌دهنده بی‌هویتی کانون قدرت در آمریکا و مدیریت حاکم در آن خواند و افزود: در حال حاضر عدم مدیریت شرایط کشور و نادیده گرفتن نقش و رأی مردم در آمریکا را به خوبی شاهد هستیم و جهان نظاره‌گر این موضوع است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عدم موفقیت تحت هدایت‌گری و کنترل قرار دادن مافیای انتخابات در آمریکا را نیز متذکر شد و اذعان کرد: مافیا تنها می‌تواند مدتی نقش‌آفرین باشد از طرفی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حواشی ایجاد شده آن نشان دهنده افول نظام حاکمیتی این کشور است.

 

آقازاده با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا تمام نظام ساختاری این کشور را به شدت درگیر و دچار تردید کرده است اظهار کرد: آمریکا‌یی‌ها همگی بسیج شده‌اند و در پی این هستند که چطور می‌توانند مافیا و فسادی که در حوزه انتخابات این کشور وجود دارد و تقلبی که توسط جمهوری‌خواه و دموکرات‌ها در حال انجام است را کنترل کنند.

 

وی تحلیل‌هایی که در کشورمان درباره پیروزی هر کدام از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات در انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا  انجام می‌شود و تاثیرات آن در امور اقتصادی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: تحلیل کسانی که به این انتخابات چشم دوخته‌اند و فکر می‌کنند با پیروزی یک حزب خاص گشایشی در اقتصاد و سایر امور مربوط به کشورمان انجام می‌شود اشتباه است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه طبق تجربه تاریخی 40 ساله اخیر، بیشترین تحریم‌ها و بیشترین فشارها علیه کشورمان از سوی دموکرات‌ها اعمال شده است عنوان کرد: آنچه که مسلم است دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در اهداف کاملا با یکدیگر یکسان هستند و فقط شیوه‌های هر کدام از آن‌ها با هم فرق می‌کند.

 

رییس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس راهبرد آمریکایی‌ها در صورت حاکمیت هر کدام از احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه را مقابله و تهدید جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: اینکه اگر دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان روی کار بیایند فشار بر کشورمان کم شده و در ایران زمینه توسعه اقتصادی فراهم می‌شود حرف‌هایی ساده‌اندیشانه است.

 

کد خبر 990587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha