تعداد مراکز نیکوکاری تا پایان امسال به ۳۶۰ مرکز می‌رسد

حجت‌الاسلام عالیشاه گفت: تا پایان سال جاری تعداد مراکز نیکوکاری دارای مجوز فعالیت از اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران باهدف شناسایی خیران محلات برای کمک به نیازمندان به ۳۶۰ مرکز خواهد رسید.

حجت‌الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز (17 آبان) در حاشیه آئین افتتاح مرکز نیکوکاری کارآفرینی و اشتغال معین الضعفا در ساری به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: تا پایان سال 98 افتخار 180 مرکز نیکوکاری در استان راه‌اندازی شد و تلاش داریم تا پایان امسال این تعداد به 360 مرکز برسد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران بابیان اینکه این مراکز نیکوکاری باهدف تسهیل امور خدمت‌رسانی به مددجویان ایجاد می‌شوند، افزود: همچنین با ایجاد این مراکز تلاش داریم با کمک مردم به مددجویان کمک‌رسانی شود.

 

وی به رویکرد جدید کمیته امداد در بحث ایجاد مراکز نیکوکاری با موضوع‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: مرکز نیکوکاری تخصصی در کنار کارکردهای عادی که در سایر مراکز تعریف‌شده به ارائه خدمات با رویکردهای مبتنی بر اندیشه و ساختار تشکیلاتی محل فعالیت می‌پردازد . به‌عنوان‌مثال مرکز نیکوکاری تخصصی دانش‌آموزی علاوه بر تأمین وسایل کمک‌آموزشی دانش آموزان به ارتقای تحصیلی این قشر نیز کمک خواهد کرد.

 

حجت‌الاسلام عالیشاه از ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی با عنوان تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند استان در تعدادی از شهرستان‌ها خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت بحث مردمی کردن اشتغال  و توانمندسازی مددجویان، مراکز نیکوکاری کارآفرینی اشتغال معین الضعفا با همکاری نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران در شهرستان‌های استان ایجاد خواهد شد.

 

وی همچنین به ایجاد مرکز نیکوکاری «مداد رنگی» در کانون فرهنگی رهپویان ساری اشاره کرد و گفت: تعامل و هم‌افزایی خوبی بین اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اداره کل آموزش‌وپرورش برقرار است. به‌عنوان نمونه با همراهی دستگاه تعلیم و تربیت استان، در بحث ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس غیرانتفاعی رتبه اول کشور راداریم.

 

حجت‌الاسلام عالیشاه یادآور شد: به‌زودی در هر شهرستان یک مرکز نیکوکاری «مداد رنگی» افتتاح خواهد شد. تا در بحث تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان خدمات لازم ارائه شود.

کد خبر 990643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha