اسلام، زنده ترین دین جهان است

حجت الاسلام سالاری با اشاره به تباهی غرب با اهانت به مقدسات اسلام گفت: اسلام، زنده ترین دین جهان است و جهانیان نیز بدان اذعان دارند.

حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، ضمت محکومیت اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) گفت: به نظر من تنها مشخصه ادیان زنده این نیست که پیروانی داشته باشند، بلکه این است که در باره موضوعات اجتماعی و سیاسی نیز مواضعی صریح داشته باشند. با این دیدگاه اسلام زنده ترین دین جهان است.

وی افزود: از مشخصه های چنین دینی چالش برانگیز بودن آن است. وقتی اسلام دیدگاه خودش را در باره انسان، اجتماع، حکومت و اقتصاد بیان می کند و ارزش را عمل صالح میداند، یعنی انتظار دارد آموزه هایش عملی شود، طبیعی ست که با بسیاری از دیدگاه های دیگر همخوانی نخواهد داشت، بلکه معارض خواهد بود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: سر مخالفت استکبار جهانی و حکومت های سکولار با جمهوری اسلامی ایران همین است. تعاریف آنها با تعاریف ما سازش ندارند. مثلاً آنها انسان محور یا خودمحورند و ما خدا محور. این دو با هم سازگاری ندارند. متباین اند. متناقض اند.

وی گفت: تمام تلاش غرب و حکومت های سکولار در این است که بگویند زمان دینداری گذشته است. حداقل می خواهند اجازه ندهند که جنبه های اجتماعی دین مطرح شود. میگویند دین موضوعی شخصی ست و نباید در سیاست و حکومت و اجتماع دخالتی داشته باشد.

حجت الاسلام سالاری گفت: با این نگاه کاملاً مشخص است که به طریق اولی با حکومت دینی مخالف خواهند بود. جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد اسلام رحمانی یا اسلام ناب محمدی را عرضه کند. استکبار جهانی برای آن که چنین گفتمانی جلوه های جذاب خود را نشان ندهد، از ابتدا شروع به مقابله کرد. از جمله این مقابله ها مطرح کردن یک اسلام بدلی و انحرافی به نام اسلام تکفیری یا شیعه انگلیسی ست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: از جمله کشورهایی که گرایش به اسلام و مطرح شدن شعائر اسلامی در آن رو به فزونی  ست، فرانسه است. این مسئله سبب عملکرد دو گانه ای از  سوی حاکمیت فرانسه شده است، یعنی به اسم آزادی بیان، تبلیغات علیه اسلام ، قران و پیامبر اسلام(ص) را آغاز کرده است ، در حالی که در همین کشور به ظاهر آزاد، هیچ کس حق ندارد در باره هولوکاست حرف مخالفی به زیان بیاورد. اگر کسی چنین کند، به شدت مجازات خواهد شد. اهانت به پیامبر گرامی اسلام و انتشار کاریکاتور از ایشان در برخی مجلات نیز حاکی از این سیاست دوگانه است.

وی افزود: تردیدی نیست که فرانسه زیر سلطه سیاسی صهیونیزم جهانی ست ، اما اگر مسلمانان بیدار جهان یک صدا از پیامبرشان حمایت کنند و مثلاً کالای فرانسوی نخرند، امثال مکرون خواهند فهمید که باید قدرت اسلام را بیش از پیش جدی بگیرند و از سیاست کثیف تمسخر و تحقیر دست بردارند. همزمانی میلاد مسعود پیامبر و هفته وحدت با آخرین شیطنت دولت فرانسه معنادار است و مسلمانان باید همین اقدام غیر مدنی را بهانه ای برای وحدت بیشتر خود در یکپارچگی برای مقابله با دشمنان قرار دهند.

کد خبر 990682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha