خلق مجسمه هایی  با الهام از بناهای شناخته شده  تاریخی

این هنرمند مجسمه ساز با بیان اینکه از معماری به عنوان یک الگو در خلق آثارم استفاده می کنم، گفت: در این مجموعه آثارم از بناهای تاریخی شناخته شده الهام گرفته ام.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  رویداد «مجسمه و طبیعت» از 28 مهر در جزیره کیش آغاز بکار کرده و تا 16 آبان میزبان هنرمندان بود، «آناهیتا قاسم خانی»، مجسمه ساز و عضو انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران با اثر « نیم روز در جزیره» در این رویداد حضور دارد با وی درباره این اثر و کار کردن با فلز در سمپوزیوم ها به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

شما اغلب در گالری آثارتان را به نمایش در می آورید، رویداد «مجسمه و طبیعت» چندمین سمپوزیومی است که حضور دارید؟

این سمپوزیم سومین رویدادی است که در آن شرکت کرده ام،  در یک سمپوزیوم خارجی و رویداد «مجسمه و طبیعت»  دومین سمپوزیم داخلی است  که در آن حضور دارم .

متریال مورد استفاده شما در رویداد «مجسمه و طبیعت» چه موادی است؟

در رویداد «مجسمه و طبیعت» با آهن کار می کنم، من معمولا کارهای شهری که انجام می دهم از  آهن به عنوان متریال استفاده می کنم.

 

کانسپت مورد نظر شما در اثر « نیم روز در جزیره» چه بود؟

 تم اصلی این سمپوزیم طبیعت و کیش بود و من آفتاب کیش را ملاک اثر قرار دادم و عنوان اثر را «نیم روز در جزیره » نامیدم؛ این اثر یک سازه فلزی دارد آن دایره ای که آن بالای اثر می بینم، خورشید است و این هم اشعه های خورشید است که این پایین است؛ من در آثارم معمولا از معماری الهام می گیرم اما در اینجا معماری مد نظرم نبود، در واقع این سازه جایگاهی برای خورشید بود.

 

 «نیم روز در جزیره » برگرفته از چه ایده ای است؟

«نیم روز در جزیره » برگرفته از «ارابه های خورشید» عنوان پایان نامه کارشناسی مجسمه سازی من در سال 85  است، ارابه ها را به عنوان یک جایگاه در نظر گرفته بودم و خورشید را نیز قبلا کار کرده بودم و این طرح های جدیدم بود، سال گذشته که در سمپوزیم شیراز شرکت کردم بنای باغ ارم را کار کردم، در واقع تیپ کلی کارم این است، پارسال باغ ارم به این صورت در آوردم و الان هم با خورشید کیش شوخی کردم.

 

این اثر شباهتی با سازه برج ایفل دارد؟

نه، در ذهنم برج ایفل متصور نبود.

اغلب در خلق آثار به معماری در آثارتان توجه می کنید؟ مجسمه های شما برای فضای شهری است یا دکوراتیو است؟

من برای فضای شهری کار می کنم برای دکوراتیو هم کار می کنم، کارهای کوچک را برای فضای گالری می سازم کنم و از معماری به عنوان یک الگو استفاده می کنم، مثلا ماکت اثر«شمس العماره» را از روی این بنای تاریخی باغ گلستان ساختم، در واقع در یک سری از آثارم از بناهای تاریخی شناخته شده الهام گرفتم، ولی آثارم به طور کلی فضای ساختمانی را به یاد می آورد ولی نه اینکه خصوصیت معماری داشته باشد.

متریال مورد استفاده اتان در مجسمه اغلب چیست؟

من با متریال مختلف کار می کنم ولی برای فضای شهری متریال مورد استفاده من فلز است.

کد خبر 990727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha