وضعیت مسکن خانوارهای  تحت حمایت کمیته امداد پایش می شود

قوسی با اشاره بهره مندی ۱۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات این نهاد گفت: وضعیت مسکن این خانواده‌ها مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمد قوسی» در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۱۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند گفت: وضعیت مسکن این خانواده‌ها مورد پایش و رصد قرار می‌گیرد.

 

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان از مستأجر بودن دو هزار و ۳۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان سمنان  خبردادوافزود: مردم خیر و نیکوکار استان سمنان می‌توانند کمک‌های خود را به صورت نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد پرداخت کنند تا بخشی از آلام و مشکلات این خانواده‌ها رفع شود.

 

وی با اشاره به اینکه  ماهانه ۶۰۰ هزار تومان اجاره مسکن به خانوارهای مستأجر تحت حمایت پرداخت می‌شود اظهارداشت: کمیته امداد استان سمنان ماهیانه به پرداخت اجاره مسکن و ودیعه مسکن به مددجویان تحت حمایت کمک می‌کند.

 

قوسی بابیان اینکه تاکنون ۴۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن از محل تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان پرداخت‌شده است اضافه کرد: با بهره مندی از کمک خیران برخی از خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد صاحب‌خانه شدند.

 

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان  با اعلام این مطلب که ۹ هزار و ۲۳ خانوار روستایی در سطح استان تحت پوشش کمیته امداد هستند، بیان کرد: این میزان جمعیت، ۴۸ درصد از کل خانوار تحت پوشش کمیته امداد در سراسر استان را شامل می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ۵۲ درصد از کل سهمیه اشتغال کمیته امداد استان سمنان در سال ۹۹ نیز به جمعیت روستانشین تعلق دارد، افزود: چهار هزار و ۶۰۰ خانوار تحت پوشش استان در ۱۶۵ روستا با ضریب محرومیت بین شش و هشت قرار دارند که از خدمات ویژه کمیته امداد بهره می‌برند.

 

قوسی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد از خانوار تحت پوشش استان در شهرها زندگی می‌کنند، گفت: سه هزار و ۴۷۵ فرصت شغلی با اعتبار ۱۰۲ میلیارد تومان برای کمیته امداد استان در سال ۹۹ پیش بینی شده است که امیدواریم به این میزان تحقق ایجاد اشتغال دست یابیم.

 

قائم مقام کمیته امداد استان سمنان تصریح کرد: چهار هزار و ۸۰۰ خانوار کمیته امداد نیز در قالب تبصره ۱۴ از خدمات موردی کمیته امداد بهره‌مند هستند که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت جامعه این مهم می‌طلبد تا خیران و نیکوکاران بیشتر به این مقوله ورود کنند.

 

کد خبر 990728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha