موقوفات قرآنی از خصوصیات بارز وقف در صومعه سرا

حجت الاسلام راشدی نوری با بیان اینکه از ویژگی های شهرستان صومعه سرا گستردگی فعالیت های قرآنی است گفت: از خصوصیات وقف در صومعه سرا وقف در حوزه قرآنی و امور فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، حجت الاسلام «راشدی نوری» امروز( شنبه، 17 آبان) به همراه رئیس جدید اداره اوقاف صومعه سرا با حجت الاسلام راشدي نوري، امام جمعه شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

 

امام جمعه صومعه سرا در این دیدار با اشاره به اهمیت وقف در جامعه اسلامی گفت: این سنت حسنه مصداق صدقه جاریه است که پرونده اعمال انسان را حتی بعد از مرگ هم باز نگه می دارد.

 

 وی تاکید کرد: سنت حسنه وقف یک جریان دنیایی است که علاوه بر برکات متعدد، نگاه انسان را به سمت آخرت و معارف آخرتی سوق می دهد.

 

راشدی نوری با بیان اینکه اولین واقفان مکتب اسلام، پیامبر اکرم( صلی الله علیه و آله) و ائمه معصومین(ع) بودند، گفت: احیای وقف و تشویق مردم به وقف کار خیر و شایسته است.

 

وی خاطرنشان ساخت: از خصوصیات وقف در صومعه سرا وقف در حوزه قرآنی و امور فرهنگی و از ویژگی های شهرستان صومعه سرا هم گستردگی فعالیت های قرآنی است.

 

راشدی نوری با اشاره به اینکه تنها راه جلوگیری از گرفتاری در تاریکی ها و ظلمت ها، توجه به قرآن و اهل بیت(ع) است، گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت وقف برای توسعه فعالیت های قرآنی و اجتماعی در شهرستان استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام «ستار علیزاده» نیز در این دیدار در خصوص حوزه هاي فعاليت سازمان اوقاف اظهار داشت: تدبير امور امام زادگان، نظارت بر موقوفات و برگزاري مسابقه هاي قرآن سه حوزه مهم فعاليت هاي سازمان اوقاف و امور خيريه است.

 

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان تاکید کرد: با وجود همه مشکلات اقتصادی و بروز بیماری کرونا، مردم ما خط اهل بیت(ع) را رها نکردند.

 

وی اعلام کرد: ادارات اوقاف شهرستان ها موظف هستند از ظرفیت ائمه جمعه برای ترویج فرهنگ وقف استفاده کنند.

 

علیزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تثبیت مالکیت اراضی موقوفه در صومعه سرا اعلام کرد: در دهه وقف امسال موفق به دریافت سند مالیکت موقوفه ناصر قلی خان امجدالدوله در قریه سه سار صومعه سرا شدیم.

 

گفتنی است صبح امروزی طی مراسمی در فرمانداری شهرستان صومعه سرا مهدی پورآقایی به عنوان رییس جدید اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان معرفی شد.

کد خبر 990785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha