۸۰ درصد صادرات گیلان از مرز آستارا انجام می شود

یوسفی نژاد با بیان اینکه آستارا تنها مرزی در کشور است که در گمرک زمینی، بندر و بارانداز ریلی آن شاهد تمامی رویه های گمرکی هستیم، گفت: ۸۰ درصد صادرات گیلان از مرز آستارا انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «ابوالقاسم یوسفینژاد» امروز (شنبه، ۱۷ آبان) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید گمرگ آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با الحاق ایران به کشورهای اورآسیا و سایر پیمان های منطقه‌ای ای موفقیت های خوبی را کسب کرده ایم و این باید استمرار یابد.


ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه مرز آستارا یک معبر کشوری است، افزود: مرز آستارا جایگاه کشوری دارد و اهمیت این مرز را تجار و بازرگانان می دانند.

 

وی با اشاره به اینکه آستارا تنها مرزی در کشور است که در گمرک، بندر و بارانداز ریلی آن شاهد تمامی رویه های گمرکی هستیم، تصریح کرد: گمرک اولین سازمانی بود که با توجه نبود هیچگونه زیرساخت و امکانات گمرکی در بارانداز ریلی حضور یافت.

 

یوسفی نژاد با بیان اینکه در بندر نیز گمرگ آستارا نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، گفت: ۸۰ درصد صادرات استان از مرز آستارا انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه اگر ریل آستارا به شبکه سراسری بپیوندد افزایش صادرات را شاهد خواهیم بود، افزود: ایجاد زیرساخت ها در بارانداز ریلی آستارا به کندی پیش می رود و نیاز است این مسئله پیگیری شود.

 

ناظر گمرکات گیلان خاطرنشان کرد: اگر زیرساخت های گمرکی در بارانداز ریلی ایجاد شود برای تجار صرفه اقتصادی دارد و سرعت کار بالا می رود.

 

یوسفی نژاد گفت: قراردادی که بین راه‌آهن ایران و جمهوری آذربایجان درخصوص سرمایه‌گذاری در بارانداز ریلی آستارا-آستارا امضاشده کامل نیست و در آن وظایف دستگاه‌های مجری مشخص نشده است. 

 

ناظر گمرکات گیلان با تاکید بر اصلاح ساختار سازمان گمرگی، خاطرنشان کرد: یکی از نقص ها در بحث تجارت، صدور بخش نامه های لحظه ای است و این مشکلاتی را در حوزه صادرات برای بازرگانان و تجار فراهم می کند که باید برطرف شود.

 

گفتنی است، در این آیین از زحمات رسول امیدی مدیر کل پیشین قدردانی و کریم رسولی به عنوان مدیرکل جدید گمرک شهرستان آستارا منصوب و معارفه شد.

 

کد خبر 990790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha