تسهیل در رویه های گمرکی از مطالبات مردم آستارا است

صابر گفت: تسهیل در انجام رویه های گمرکی از مطالبات مردم آستارا از مسئولان ارشد سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،‌ « عباس صابر» امروز (شنبه، ۱۷ آبان) در آیین تکریم و معارفه مدیر کل جدید گمرگ آستارا که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: به اندازه فعالیت‌ هایی که در آستارا انجام می شود زیر ساخت اضافه نشده است.


فرماندار بندر آستارا بر بروزرسانی و به هنگام کردن زیرساخت های گمرکی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: زیرساخت های گمرکی در بارانداز ریلی و بندر آستارا ایجاد و تقویت شود.


وی تصریح کرد: صادرات و واردات از شاخصه های مهم در اقتصاد کشور است و گمرگ آستارا در این خصوص خوب عمل کرده است‌.


صابر گفت: دستگاه های مرتبط با گمرک با هم تعامل داشته تا افزایش صادرات و رونق بیش از پیش گمرگ و شهرستان آستارا را شاهد باشیم.


عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا خاطرنشان کرد: تسهیل در انجام رویه های گمرکی از جمله مطالبات مردم از مسئولان ارشد سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران است.

 

حجت الاسلام « کاظم حافظ نیا» نیز در این آیین با بیان اینکه مسئولیت ماندنی نیست و اعتباری است، اظهار کرد: در مدتی که مسئولیت داریم به مردم خدمت کنیم‌.


امام جمعه بندر آستارا با بیان اینکه گمرک از‌ جاهایی است که از حواشی زیادی برخوردار است، افزود: مدیرکل سابق گمرک انسانی بی‌حاشیه‌ای بود که با ایمان و تقوا حواشی موجود را کاهش داد.


حجت‌الاسلام حافظ نیا گفت: از مدیر کل جدید نیز انتظار این است برای کمک به اقتصاد کشور و حل مشکلات مربوط به گمرگ آستارا با قوت گام بردارد.

 

*طرح جامع ساماندهی گمرگ آستارا در حال اجرا است​


« رسول امیدی» نیز در این آیین، اظهار کرد: در طی سال های گذشته ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای گمرک آستارا جذب شده است.


 مدیرکل سابق گمرک آستارا با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی گمرگ آستارا در حال اجرا است، افزود: برای  بازسازی خانه چوبی گمرک آستارا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.


امیدی خاطر نشان کرد: طی هفت ماه گذشته، ۴۵۱ هزار تن کالا اعم‌از محصولات کشاورزی، مواد غذایی، سیمان، گچ، شوینده‌ها، محصولات شیمیایی، صنایع‌دستی و البسه به ارزش ۲۸۲ میلیون دلار از طریق مرز زمینی این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است. 


« کریم رسولی» نیز در این جلسه، اظهار کرد: در تجارت بین الملل نقش گمرک حیاتی است.


مدیر کل جدید گمرگ آستارا با بیان اینکه گمرگ این شهرستان ادغام و تنیده با شهر است، افزود: در هیچ جای کشور گمرکی با چنین ویژگی هایی نداریم.


وی تصریح کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد معیشت مردم آستارا وابسته به سازمان گمرک است.


رسولی با اشاره به اینکه برای ثبات اقتصادی باید امنیت اقتصادی باشد، خاطرنشان کرد: برای کیفیت بخشی به اجرای مقررات تلاش می کنیم تا به خوبی اجرا شود.

 

گفتنی است، در پایان این آیین از زحمات رسول امیدی مدیر کل پیشین قدردانی و کریم رسولی به عنوان مدیر کل جدید گمرگ آستارا منصوب و معارفه شد.

کد خبر 990791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha