وعده آبرسانی به تجگ تا پایان امسال محقق می شود

فرماندار خوسف گفت: آبرسانی به روستای تجگ از اولویت های آب و فاضلاب استان و شهرستان است که تا پایان امسال محقق شود.

«محمدرضا تاج دینی»، رئیس شورای بخش مرکزی و دهیار روستای تجگ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف اظهار کرد: از سال 1382 دستور کارگروه استاندار وقت و از زمان رئیس جمهوری وقت «احمدی نژاد» در سفر سوم به خراسان جنوبی؛  دستور کتبی دارم که برای سال 1390؛ روستای تجگ آبرسانی می شود؛ اما هنوز خبری از آبرسانی نبوده و مردم تجگ در انتظار تحقق این وعده چند ساله هستند.

 

وی با بیان اینکه دو ماه پیش «معتمدیان» استاندار سابق دستور آبرسانی به روستای تجگ را داده اند، گفت: هیچ خبری از آبرسانی به این روستا نیست.

 

تاج دینی با اشاره به اینکه آب مورد نیاز مردم روستای تجگ با تانکر سیار تامین می شود، گفت: اما تأمین آب برای یک هفته است و مردم به مدت چهار پنج روز دیگر بی آب هستند.

 

وی جمعیت ساکن روستای تجگ را 22 خانوار  عنوان کرد و گفت: 15 خانوار فصلی در روستای تجگ زندگی می کنند، همچنین آخر هفته پنج شنبه و جمعه؛ تعداد خانوار ساکن این روستا به 40 خانوار افزایش می یابد.

 

رئیس شورای بخش مرکزی و دهیار روستای تجگ با گلایه از اینکه یک ماهی است که آبرسانی سیار هم دقیق و مرتب انجام نمی شود، افزود: مردم مجبورند مسافت های زیادی را برای تأمین آب به روستاهای مجاور طی کنند.

 

تاج دینی تصریح کرد: روستای زرکش 25 روز  و روستای جمبوک 16 روز بی آب بوده، در صورتی که  آبرسانی به این دو روستا هر 15 روز باید انجام شود.

 

خبرنگار خبرگزاری شبستان این مورد را از «علیرضا شاهی گیو» مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف و «محمد علی آخوندی»  سرپرست فرمانداری خوسف پیگیری کرد که در ادامه به آن پرداخته می شود.

 

«علیرضا شاهی گیو» مدیر شرکت امور آب و فاضلاب خوسف در  پاسخ به دلیل چرایی تاخیر آبرسانی به روستاهای زرکش و جمبوک گفت: آبرسانی به این روستاها روز قبل انجام شده  است، دلیل تاخیر آبرسانی، کسالت راننده تانکر آبرسانی بوده که این مشکل رفع شد.

 

«محمد علی آخوندی»، سرپرست فرمانداری خوسف هم گفت: آبرسانی به روستای تجگ مشکلی بود که مردم این روستا از طریق سامانه سامد با استاندار سابق مطرح کرده بودند و  استاندار هم در همین راستا دستور پیگیری را به مدیر عامل آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی داده بود.

 

آخوندی با بیان اینکه این مورد جز مصوباتی است که به طور قطع اجرایی خواهد شد، گفت: در پایان سال، آب و فاضلاب برای خرید تجهیزات به لحاظ نقدینگی با مشکل مواجه شده است اما علیرغم این محدودیت ها، «امامی» مدیرعامل آب و فاضلاب استان خراسان جنوبی برای آبرسانی به تجگ قول مساعد برای تامین لوله و آبرسانی را داده است.

 

وی گفت: آبرسانی به  روستای تجگ به عنوان تعهدات آب و فاضلاب استان مورد تایید قرار گرفته و امیدواریم تا پایان امسال و نهایتا تا اوایل سال دیگر اجرایی شود.

 

سرپرست فرمانداری خوسف بیان کرد: برخی از پروژه ها زمان بر است و نیاز به نقدینگی اولیه دارد اما پیگیری می کنیم تا زمان بندی دقیق این پروژه مشخص شود، اما آبرسانی به تجگ  یکی از پروژه های اولویت دار آب و فاضلاب استان و خوسف در دستور کار است.

 

گفتنی است «محمد علی آخوندی» سرپرست فرمانداری خوسف  در این خصوص با مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان دیدار و گفتگو کرد.

 

سرپرست فرمانداری خوسف در این جلسه با اشاره به برخی از مشکلات آبرسانی به روستاهای شهرستان خاطرنشان کرد: اقدامات لازم جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام در حوزه آبرسانی هر چه سریعتر صورت پذیرد.

 

تکمیل پروژه آبرسانی در مجتمع های تجگ، ماهمیران و براکوه از مهمترین موضوعات مطروحه در این جلسه بود که مقرر شد در اسرع وقت جهت رفع مشکلات مردم، این پروژه ها به بهره برداری برسد.

 

 

کد خبر 990922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha