فراخوان بیست و ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک منتشر شد

فراخوان بیست و ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک در راستای حمایت از نمایشنامه‌نویسی و تشویق به تولید آثار ماندگار با محوریت نقش اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با در نظر داشتن شرایط سلامتی هنرمندان و مخاطبان در نظر دارد این دوره از جشنواره را با تاکید بر ضرورت توسعه ادبیات نمایشی و تدارک متون تئاتری برگزار کند.

 

به همین منظور این دوره از جشنواره با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک، دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در راستای حمایت از نمایشنامه‌نویسی و تشویق به تولید آثار ماندگار با محوریت نقش اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس برگزار می‌شود.

 

جلوه‌های مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک در بمباران چهار آذر سال ۱۳۶۵ به عنوان طولانی‌ترین بمباران هوایی شهرها در هشت سال دفاع مقدس، نقش راه آهن اندیمشک در پشتیبانی از جبهه‌ها، پادگان دوکوهه اندیمشک، حماسه جسر نادری و مقاومت عشایر و مردم اندیمشک در ۶ مهر سال ۱۳۵۹ در برابر ارتش رژیم بعث، پرداختن به جلوه‌های ایثارگری مردم خوزستان به ویژه مردم اندیمشک به عنوان دروازه ورودی استان خوزستان در دوران دفاع مقدس و بازشناسی نقش سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان و شهدای مدافع حرم به ویژه هشت شهید مدافع حرم شهرستان اندیمشک موضوعات بیست و ششمین دوره جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک هستند.

 

در این جشنواره فقط نمایشنامه‌هایی پذیرفته می‌شوند که با استفاده از مضامین ذکر شده در فراخوان و با محوریت نقش استان خوزستان و شهرستان اندیمشک به نگارش در آمده باشند.

 

هر نمایشنامه‌نویس می‌تواند تنها با ۲ اثر، متقاضی حضور در این جشنواره باشد. نمایشنامه‌های برگزیده از سوی انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی به صورت کتاب منتشر خواهند شد.

 

تمامی آثار رسیده در بانک اطلاعاتی دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان جهت دسترسی عموم و امکان تولید با اجازه کتبی نویسنده قرار خواهند گرفت.

 

پنج اثر معرفی شده از سوی هیئت داوران مورد حمایت مالی جهت تولید این آثار توسط مرکز هنرهای نمایشی کشور قرار خواهند گرفت و آثار تولید شده براساس نمایشنامه‌های برگزیده در دوره‌های آتی جشنواره ملی لاله‌های سرخ در اولویت انتخاب هستند.

 

هر اثر باید به صورت سه نسخه چاپی و سه عدد لوح فشرده در قالب فایل word به همراه مشخصات کامل نویسنده شامل تلفن همراه و ثابت و نشانی محل سکونت به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

 

آثاری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که تولید جدید محسوب شده و در هیچ جشنواره یا مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی اجرا، ارائه و به چاپ نرسیده باشند. ارسال اثر به این جشنواره به منزله پذیرش ضوابط و شرایط آن است.

 

بر اساس نظر گروه داوران به رتبه اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه دوم لوح تقدیر و مبلغ ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی و به رتبه سوم لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

 

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱ بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک به نشانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک ارسال کنند. در تاریخ ۲۰ بهمن ماه نیز اسامی برگزیدگان این جشنواره اعلام می‌شود.

 

کد خبر 990935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha