ضرورت اصلاح شیوه زندگی از طریق مدارس

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه زندگی گفت: بهترین مکان برای این تغییر مدرسه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سعید نمکی در جلسه گفت و گوی هفته با وزیر آموزش و پرورش که از بستر شاد به صورت آنلاین پخش شد، گفت: با توجه به نقش بسیار پررنگ آموزش و پرورش به عنوان دستگاه موثر در سلامت جامعه خوشحالیم که مواردی را با وزیر آموزش و پرورش مبادله کردیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: روزی با پوشش بالای واکسیناسیون و مراقبت از زنان باردار و با توسعه آموزش همگانی توانستیم مرگ و میر کودکان و گروه های آسیب پذیر را کم کنیم اما با شیوع بیماری های غیر واگیر همانند قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و عوارض ناشی از چاقی، تغذیه غلط و شیوه زندگی نامطلوب مشکلاتی به وجود آمده است که سالانه از 380 هزار نفر که به بیماری های غیر واگیر مبتلا می شوند، 313 هزار مرگ و میر داریم.

 

وی ادامه داد: ما در کشور سالانه 97 هزار مرگ و میر به دلیل فشار خون و عوارض ناشی از آن داریم.

 

وزیر بهداشت تصریح کرد: با توجه به این مرگ و میر و شیوع ویروس کرونا را که مردم را مضطرب کرده، باید آنان بدانند که فشار خون چه عوارضی می تواند داشته باشد که این موضوع به شیوه زندگی بر می گردد.

 

وی با اشاره به ضرورت اصلاح شیوه زندگی گفت: بهترین مکان برای اصلاح شیوه زندگی مدرسه است.

 

وی ادامه داد: با وزیر آموزش و پرورش صحبت کرده ایم و قرار است یک کمیته مشترک این مسایل را پیگیری کند البته در گذشته نیز با همکاران مان در وزارت آموزش و پرورش مسایلی همچون بهداشت دهان و دندان را دنبال می کردیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف و قرار است به شکل دیگری پیگیری شود.

 

نمکی گفت: با وزارت آموزش و پرورش برای بیماری کویید 19 طرح جدیدی را از بیستم آبان ماه آغاز می کنیم چون فکر می کنیم یکی از سازمان های بزرگ فرهنگی هستند و می توانند فرهنگیان در آموزش همگانی به ما کمک کنند و دانش آموزان نیز سفیر سلامت برای خانواده ها باشند.

کد خبر 991047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha