۳۵۰ تن کالا از بندر آستارا به اکتائو صادر شد

چشم جهان به متصل شدن منطقه ویژه اقتصادی آستارا به شبکه حمل و نقل کانتینری دریای خزر از ابتدای آبان سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۳۵۰ تن کالا با ۳۱ تی ای یو کانتینر به بندر اوکتائو قزاقستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«علیرضا چشم جهان» امروز(یکشنبه، ۱۸ آبان) در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: در منطقه ویژه اقتصادی آستارا شاهد عملیات بارگیری کانتینرهای یخچالی صادراتی به بندر آکتائو قزاقستان بودیم.

 

مدیر ارشد اجرایی خدمات بندری و دریایی آستارا با بیان اینکه مجتمع تجاری این شهرستان در ابتدای آبان سال جاری به شبکه حمل و نقل دریایی کانتینرهای یخچالی در حوزه دریای خزر پیوست، افزود: تردد کشتی ‌های این سرویس لاینر منظم حمل کانتینر بین بنادر آستارا و آکتائو قزاقستان هر ۲ هفته یک بار انجام می‌ شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۳۵۰ تن کالا با ۳۱ تی ای یو کانتینر به بندر آکتائو قزاقستان صادر شده است،تصریح کرد: امروز نیز ۲۷ تی ای یو انواع کالاهای یخچالی و عادی از استان های مختلف کشور به مقصد کشور قزاقستان از طریق بندر آکتائو صادر شد.

 

چشم جهان گفت: محصولاتی که توسط این کانتینرهای یخچالی حمل می‌ شود شامل میوه، گل و گیاه است و مورد نیاز کشورهای سی آی اس نظیر روسیه و قزاقستان می باشد.

 

مدیر ارشد اجرایی خدمات بندری و دریایی آستارا افزود: محفوظ ماندن کالا، کاهش زمان عملیات بندری و استفاده بهینه از فضای عرشه از مهم ترین مزایای حمل کانتینری است که این خود عامل مهمی در جلب رضایت صاحبان کالا به شمار می رود.

 

چشم جهان از واگذاری کانتینرها برای انجام امور صادراتی و ترانزیتی به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: طی ماه‌ های آینده شاهد رونق بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

کد خبر 991192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha