لزوم تعریف چشم‌انداز چندساله برای مازندران/ نمایندگان مجلس دست‌به‌کار شوند

حجت‌الاسلام محمدی لائینی گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم برای مازندران یک چشم‌انداز چندساله تعریف کنند، بگویند استان را چگونه تحویل گرفته و چطور تحویل خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امشب(18آبان) در نشست مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مازندران با تأکید بر اینکه باید با نگاه وحدت اهل تلاش باشیم و نتیجه را به خدا واگذار کنیم، بیان کرد: وحدت نمایندگان برای ما اهمیت دارد، منابع دینی ما را به وحدت درون مذهبی، وحدت بین المذاهبی، وحدت بین الادیانی و وحدت بین‌المللی دعوت کرده‌اند.

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران افزود: خداوند همه انسان‌ها را امت واحد می‌داند، از بهترین عبادت‌ها این است که هرکداممان منشأ وحدت بوده و وحدت بین خودمان و مردم را تحکیم کرده و در جهت افتراق گام برنداریم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نمونه بارز این است که اول نمایندگان باهم وحدت داشته باشند بعد به مردم انتقال بدهند، همه ما با توجه به ولایت در کنار ایشان عمل کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه، گفت: از شما می‌خواهم برای مازندران یک چشم‌انداز چندساله تعریف کنید، در سه سال آینده بگویید می‌خواهید چه‌کار کنید، استان را چگونه تحویل گرفتید و چطور تحویل خواهید داد!

 

وی تصریح کرد: در این چشم‌انداز واقعیت‌ها و بایدها ترسیم شود، اول بشناسید، فرض کنید اگر مازندران با یک ویژگی خاص در یک کشور پیشرفته قرار داشت چه‌کارهایی برایش انجام می‌شد؟ دوم فرض کنید مازندران یک کشور است و شما حاکم کشور هستید، چه‌کار خواهید کرد؟ باید صورت‌وضعیتی از مازندران فعلی و اینکه چه‌کار باید کرد بگیرید.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: برای مازندران یک‌قدم اساسی بردارید، جای خالی یک قطار محلی پرسرعت از رامسر به ساری احساس می‌شود، قطار پرسرعتی از استان‌های دور به مازندران راه‌اندازی کنید. طرحش را استارت بزنید، منتظر نگاه دولت نباشید، همه از ازدیاد نقدینگی نالان هستیم، باید جهت داده شود، چرا از بخش خصوصی استفاده نمی‌کنید؟

 

وی اضافه کرد: ما بخش خصوصی با نقدینگی بالا را باید وارد چرخه تولید کنیم نه بازار دلالان، بیاییم راهکاری پیدا کنیم، انقلاب اداری باید انجام شود،  به‌خصوص در مازندران چرا برخی از صنعت‌گران می‌گویند ما در استان‌های دیگر راحت‌تر کار می‌کردیم روند اداری در مازندران پیچیده است!

 

نماینده ولی‌فقیه در مازندران اذعان کرد: سرمایه‌گذاری و نقدینگی‌ها ظرفیت‌های خوب داخلی هستند که می‌توان بهره گرفت، در بخش کشاورزی، گزارشی از نهاده‌های دامی داریم طبق آن ۱۹ میلیون تن نهاده وارد می‌کنیم!! برنامه‌ریزی کنیم همین‌ها در داخل تولید شوند تا وابستگی به خارج را کم کنیم.

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با اشاره به در پیش بودن انتخابات شورای شهر، تأکید کرد: نظارت بررسی صلاحیت شوراهای اسلامی بر عهده مجلس است خواهش دارم واقع‌بینانه‌تر نظارت کنید، پیامدهای انتخاب نادرست  شوراها را ببینید! کسانی که رد صلاحیت شدند بعدازاینکه ملاحظاتی دخیل شد دوباره تائید شدند! واقعی انتخاب کنید افراد درست‌وحسابی باشند.

 

وی اعلام کرد: ۸ ماهی است از شروع سال جدید می‌گذرد، چقدر جهش تولید در مازندران عملیاتی شده آیا یک صنعت جدید و تأسیساتی داشتیم، مقایسه‌ای از کارکرد خودمان با استان‌های همسایه داشته باشیم!

 

حجت‌الاسلام محمدی لائینی در پایان اذعان کرد: باید با نمایندگان استان‌های شمالی کار مشترک داشته باشید بسیاری از مسائل مشترک داریم برگزاری اجلاس استانی داشته باشید.

 

کد خبر 991200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha