۶ وقف جدید در شهرستان طبس به ثبت رسید

امینی نسب، با بیان اینکه۶ وقف جدید امسال در طبس به ثبت رسیده است، گفت: در حال حاضر ۵۲۵ فقره وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است.

«علی امینی نسب» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهارداشت: یک منزل مسکونی با تمام متعلقات و ملحقات توسط خیر نیک اندیش «عباس غلامی» با نیت خرید و تهیه گوشت برای پخت حلیم در روز عاشورا در شهرستان طبس وقف شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس بیان کرد: این واقف خیراندیش متولی موقوفه را فرزندش محمد جواد غلامی و بعد از آن به اصلح اولاد آن قرار داده و ارزش تقریبی این ملک وقف شده حدود 400میلیون تومان است.

 

امینی نسب، با بیان اینکه 6 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در طبس به ثبت رسیده است، افزود: این وقف های جدید امسال با نیات مختلف از جمله قرآن خوانی، کمک به دانش آموزان بی بضاعت و احداث مسجد و عزاداری امام حسین (علیه السلام) به ثبت رسیده است.

 

وی عنوان کرد: با ثبت این وقف جدید تعداد موقوفات شهرستان طبس به 525 موقوفه رسیده که به صورت منفعتی و انتفاعی وقف شده است.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طبس گفت: از طریق مراکز افق و دفتر مشاوره وقف اداره و همکاری مبلغین بومی مشاوره هایی در زمینه اهمیت وقف و پرداختن به آن داده می‌شود و سعی کرده ایم تا نیات موقوفات را به سمت نیازهای روز جامعه سوق دهیم.

کد خبر 991217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha